Stöd Ukraina

Gullsings blogg

Torsdag 26 Juli 2007

Nordvästskånska tips.

Gå in på http://www.cafe-killerod.se och läs om cafeet. Vi var där senast i veckan, när B hade sin dotter med man och barn från Stockholm här. Det är det, som jag har skrivit om tidigare i Kaffepaus. OBS Deras äppelkaka med vaniljsås är bara helt makalöst god.

Naturligtvis måste du se själva Båstad också. Lite utanför Båstad finns också en butik med kläder, Johannesens klädbutik. Dom har en hel del fina grejor.

Om du är intresserad av vävprodukter finns i Boarp, ovanför Båstad förutom ett köpcentrum en butik med linnevävar, som de tillverkar själva. Jag kommer inte ihåg just nu vad butiken heter, men den är ordentligt skyltad.

Naturligtvis måste man besöka Norrvikens trädgårdar, som vann pris, som vackraste trädgård, förra året i konkurrens med Sofiero här i Helsingborg.

Om du är intresserad av fina köttprodukter, måste du åka till Förslöv och gå in till Heberleins. De har kunder från nästan hela landet, främst till sommargäster i Båstad och Torekov. De brukar, sägs det, beställa mat därifrån, och den skickas med flyg till Stockholm.

I trakten finns också Margretetorps Gästgivargård, som är vida känt för sin goda mat och fina inhysningsmöjligheter.

Jag har skrivit detta för att jag har fått förfrågningar från två håll och det är väl intressant för fler besökare.

Ha det bra alla på Reseguiden i regnet och även om det till äventyrs blir vackert väder igen.
Dela med andra:    

Kommentarer
Reseglad säger:
Hej!
Skitbra information,sådan tycker jag om,hoppas andra också skriver sådana tips her på bloggen.
M.v.h. Reseglad
Postat 2007-07-28 00:07  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet