Stöd Ukraina

Youcans blogg

Lördag 4 Oktober 2008 - Paris–Orly Airport
Resealbum: La Réunion

Morgonstund på Orly.

Vad var det där? Jag ryckte till ur min sömn och pillade ur en öronpropp ur ena örat. Det var min mobiltelefon som ringde och jag han precis svara. "Hej, det är Amelie, var är du någonstans"? Jag satte mig sömnigt upp i sängen. Mitt meddelande om det missade flyget hade inte kommit fram och nu stod Amelie på flygplatsen i St Denis för att hämta mig. "Åh, jag är kvar i Paris. Fick du inte mitt meddelande"? "I Paris? Nej jag fick inget meddelande. Min telefon har krånglat". Amelie lät besviken på rösten "Ja, ja, jag får väl åka hem igen då. Det ordnar sig". Jag berättade om förseningen och att jag skulle komma följande dag i sället. Jag somnade om igen.

Trots eländet blir jag inte särskilt upprörd. Det är nämligen på det viset att denna typ av otur ständigt drabbar mig. Jag har aldrig gjort en resa utan förseningar eller andra smärtsamma erfarenheter. jag rycker numera på axlarna. Jag hoppas väl på att oturen snart har tagit ut sin rätt och att jag därmed kan njuta av resor utan minsta problem i framtiden. Jag gick i alla fall upp denna dag med ett gott humör och tog en dusch och sedan vidare ner till hotellobyn för frukost.

Hotellet heter "la premiere classe" och ligger en liten bit utanför flygplatsen. Det luktade inpyrd rök som det ofta gör på lite billigare hotell. Rummet var enkelt med tre sängar, en garderob, TV och skrivbord. Väggarna var målade i aprikosfärg och gardiner samt överkast var rött. Dusch och toalett fanns på rummet vilket var fräscht. Jag irriterade mig dock på elementet som aldrig ville upphöra med att ge ifrån sig det gurglande ljudet (därav öronpropparna).

Kvinnan i receptionen var en kvinna kring 45 med klimaterierött (uttrycket har jag lärt mig av en frisör) och kortklippt hår samt spetsig näsa. hon försökte först ta betalt för två frukostar eftersom hon inte riktigt trodde på att jag skulle äta "allt det där". När hon förstod att jag var svensk himlade hon med ögonen.

Efter frukosten delade jag en taxi med två personer till. Det slutade med att killen betalade för både mig och den andra tjejen (trevligt med gentlemän).
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet