Stöd Ukraina

Lonelytravellers blogg

Torsdag 31 Januari 2019 - Lissabon

Mitt bästa tips för en heldagsutflykt i Lissabon efter 9 månaders boende i staden

Hejsan,

Lissabon blir allt mer populärt för varje år och jag vill här tipsa om en cykeltur som jag och föräldrarna gjorde under en heldag men även något jag gjorde med vänner i min ålder (Runt 25 år).

Vi börjar med att ta tåget till Cascais, det tar ungefär 35-40 minuter från huvudstaden. Tågsträckan går ut med kusten till slutstationen.

Här har ni möjlighet att hyra cyklar, rekommenderar att ni googlar "Rent bike in Cascais" för att hitta cyklar till bra priser.

Med cykeln börjar ni nu cykla mot Cabo da Roca. Vad är Cabo da Roca? Här är ett textutdrag från visitportugal.com: "don’t miss the chance to visit the westernmost point of mainland Europe, Cabo da Roca."

Googla Cabo da Roca men glöm inte att besöka stället framförallt.

När ni väl är här så kommer ni vara relativt svettiga av cykelturen, tur är att Lissabons absolut bästa och ödsligaste beach är här (Ja det stämmer, inga turister känner till denna strand - förutom ni som läst detta blogginlägg såklart)

Stranden heter Praia da Ursa. Detta ställe är underbart, framförallt efter man varit på Lissabons mer populära stränder så är detta som rena himmelriket.

OBS: Stället är relativt svårt att ta sig nedför, har ni problem med knä, rygg eller liknande så rekommenderar jag detta inte. Det är för alla oss lite yngre människor.

Som alltid när ni reser, glöm inte att Google dessa ställen för att ni ska få er en bra blick över området.

Kommer bifoga bilder så snart som möjligt.

https://xn--utmrkt-dua.se/
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet