Stöd Ukraina

Xiiis blogg

Söndag 29 Juni 2008

Min resedagbok dit och antagligen hem.

Har hittat ett sjysst internetcafe...

29/6 - Arlanda 09:10

Har precis anlant till flygplatsen och chekat in.
Nu borjar aventyret, synd att det inte ar ett direktflyg utan ett stopp i Helsinki pa 8 timmar.
Fast det ar ju inte helt fel att borja forsta dagen pa semestern i Thailand, har en kansla av att fa varmeslag.
Men vad jag ser fram emot det har!!! Vetan att inte veta vad som skall handa.... forsta blir att hitta ett stalle o sova pa i bangkok innan jag drar vidare, na maste kopa natt att lasa....

13:51 Helsinki Finland finsk tid.

Usch vad trakigt!!
Sitta o glo skulle ha en bok eller psp kanske.. 6timmar kvar tills planet gar. Kul att se starten och landningen pa skarm till Finland alldrig varit med om forut, fast jag har ju bara flygit en gang tidigare och da till London.
Ska ta och sova lite kanske om det gar, far leta upp en skon stol.
Att va rokare visst visste jag att det luktar, doftsinnet nar man ar ute pa festligheter maste forsamras rejallt.
Gick in i sant dar rokrum och jag sagerdet, lukten fick mig nastan att vilja sluta. Hemskt masste ladda mobilen nagonstans, leta strom.

30/6 Bangkok 13:25 Thai tid

Har anlant nu till Bangkok flygresan var lite sadar, fick frukost o lunch ialllafall.
Traffa tva tjejer att snacka lite med pa planet, var vall i min alder +5 skulle jag tro.
Fick tranna lite pa engelskan vilket ar bra, de var fran Russia och hette Maria och Olga.
Olga var den lite mer pratgladere av dem.
De tyckte det var lite konstigt att jag reste sjalv och trodde jag skulle pa nagon affarsresa forst, men sa var inte fallet, sjalva skulle de marknadsfora klader.... Har aldrig stott pa nagon som sager varfor hela tiden.
Hursomhelst kom jag in pa flyplatsen och det forsta var att nu ska jag hitta ut, vart ska jag hehehe det va inte sa svart anda. Kom ut boka en biljett med buss till Nana, svalt och skont var det i bussen nastan lite for kallt.
Nar jag gick ur jag sager Oj vilken varme, undrar hur det ar nar det ar period for varme har.
Har vandrat omkring lite for hitta ett hotell, Do you have a reservation, No, Sorry we are fullboked, tss my as.
Hitta ett stalle tillslut o ar lite trott, ska vall sova en liten stund fast klockan ar mitt pa dan har.. Passar pa att ladda mobilen pa en gang. Jasp Zzzz

10 min senare...

Det gar ju inte ladda mobilen!!!!!!! satan maste kopa en oredentlig sladd..det ordnar sig nog.
Tittar ut genom fonstret liv och rorelse till max, varmt och kladdigt ar det med. Sova ZzzzzzZzzz......

Klockslag vet i fan...

Mobilen har nu dott men det ar ratt morkt ute och party fast det ar mandag, kanske ratt vanligt har..
Har varit och atit lite gott och nagra ol blev det med. Regnar med jamna mellanrum.
Kopte tandkram forrut och vilken overraskning jag fick nar jag borsta..Fy maste lasa pa forpackning innan jag handlar. Tandkram med salt....VARFOR FINNS DET !!! maste kopa en ny...
Nytidsfenomon att man pa nagotsatt blir handikappad utan mobil, det trakiga ar att jag andvander den som kammera ocksa.
Ska ta en svang ut o ga till nagot stalle och dricka lite ol, saknar nagon att prata med.. nackdelen med att resa sjalv....

1/7

Antligen har jag fatt min mobil att fungera, fick aka en bit och vandra for den delen med.
Traffa en Tuktuk forare med namnet...ingen aning?? men han kallades for Mr Big hehehe konstig typ gillade att ta pa mina armar. Han blev min chauffor resten av dagen, sa jadra kul att aka tuktuk, kor som galningar har men det ar bara skoj. Borjar trivas ratt bra har inga konstigheter man far hjalp med det mesta och ibland aven om man inte vill ha det. Engelskan blir battre och det gar valdigt latt att komunicera har anda de kan bade forsta och tala engelska battre an jag trodde. maste bli battre pa att pruta.
Nu har jag planerat in lite stallen att aka till och det blir buss och bat till Koh Samui och sedan blir det till Koh Phangan hoppas det blir sjyssta rum.
Nu kan man fotografera lite nar mobilen fungerar ocksa sa imorrn blir det rundvandring i Bangkok innan jag sticker ivag.

2/7

Efter en relativt stor frukost inte thai utan det blev en american one begav jag mig till platsen dar jag skulle mota min tuktuk forare Mr.big. Trodde forst inte han skulle va dar men dar va han och vantade. Bangkok kanns inte sa stor och skramande som jag hade hort utan for mig kanndes det bra pa nagot satt.
Valdigt hogt tempo, mycket rorigt, fullt med liv och ganska smutsigt. man har inte tid att va forsiktig. Ja hursomhelst sa halsa vi och han kom till och med ihag mitt namn.
Forsta stoppet blev till en plats dar Lucky buddha var, till viss del ganska slitet och var valdigt noga med att ta av skorna innan man gar in i sjalva byggnaden och tyst ska man va , da folk sitter och ber fast det sag mer ut som en grupp meditation.
Fotograferade lite tyst som en mus och gick ut och tog lite mer kort pa byggnaden.
Tydligen verkar de ta betalt for att ga in lat det som nar jag traffade en person darinne som verka jobba har omkring. Kanns anda lite vet inte riktigt om det ar sa, men skulle vall va for att kunna fa fotografera.
Nasta stopp blev en tur i kanalen med bat, skulle ha varit en riktigt bra upplevelse om det inte hade regnat sa forbaskat mycket. Turen var pa ca 2 timmar, man sag ratt mycket anda pa den turen.
Vi stannade till vid en Snakefarm och efter jag stigit ut betalat entren motes jag av en kille som gjorde ett pss come here, visst och han visade mig en kartong med en orm ingen anning vad for orm men ganska stor.
Fick ormen runt nacken och gav honom min kamera och sa blev det att betala for ormmat inte dyrt. just det man mots av en fotograf ocksa nar man gar in som tar lite kort pa en vilket sen visar sig bli till ett fat man kan fa kopa senare.
Det var inte bara ormar dar inne utan faglar, apor, bjornar , odlor etc...
Ska jag va arlig sa gillade jag att se dessa shower och djur men efter jag gick pa baten gav det mig en viss bitter eftersmak..Tyckte synd om djuren pa det satt de fick leva pa och stort var det inte, na ak inte dit om du har problem med att se djur i for tranga burar och ak nagon annanstans med baten istallet.
Mr .big talade om en Thai import/export nanting och visst varfor inte tankte jag och sa ta mig dit.
Det var inte vad jag hade trott utan det var en juvelbutik a very fancy one hehehe, tankte skit samma och gick in.
Direkt var de dar och ville en massa, skulle fa en kurs i adelstenar men tackade nej och skyllde pa att jag hade ett daligt minne, undrar om jag skulle ha gjort det for hon tittade pa mig med en blick som att jag hade en sjukdom. na jag gick ut och akte ivag och kakade och sedan till bussen som skulle ta mig till Koh Samui.
En Bussresa som borjade 19 och slutade runt 7 det var ett stopp pa vagen ocksa och sedan baten till on pa runt 1-2 timmar.
Bussen gick vid 19 och jag var lite tidigt sa det blev en liten vandring runt kvarteren, ett slum omrade grejer och skit overallt men jag mote en liten elefant och hans agare de salde nagot godis kopte inget utan gick tillbaka och vantade pa bussen.......
Dela med andra:    

Kommentarer
Kaewsit säger:
Du hittar nog nån att prata med fhille, sköt om dig :) ta en öl för mig också
Postat 2008-07-04 14:51  Anmäl

Skriv kommentar