Stöd Ukraina

Xioannas blogg

Torsdag 19 Augusti 2010

mat är en viktig ingrediens :)

vi har verkligen funderat ut detta med utlandssemestern i år....kravet var bad, sol och värme!!! tja, vart ska man åka då? det blev Turkiet faktiskt...1999kr direkt från Norrland till Alanya för en vecka. Få se hur detta ställe är iförhållande till Marmaris som vi besökte 2004.
Kan på en gång nämna ett restaurangbesök i Marmaris, prova att åka just utanför samhället och fråga busschaffören var arbetarna äter. KANONmat!!!!!! Mannen på stället sprang och tvättade av bord och 2 stolar och satte upp en skylt "familjezon" hahahahaa för att jag var kvinna. Resten av mannskapet satt på bänkar och åt. Vi valde ut ur diskarna 7 olika rätter samt kebab för 6 miljoner=35kronor för rubbet!!!!!

Maten var typisk turkisk och mycket god. Vi for dit nästan varje dag till lunch för att äta :)
Men vi fick leta och fråga lääääänge innan en busschafför sa: hoppa in, jag vet vart det ligger. Och det är långt dit. Långt var ungefär 3 kilometer hahahahah

Så imorgon åker vi till Alanya och hoppas på liknande upplevelse :) Tyvärr har jag inte hittat någon information ifall ett sådant ställe finns men trägen vinner som det heter....Det blev Turkiet på grund av den billiga resan, datumet och flygplatsen. På så sätt finns det utrymme för fler resor i år.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet