Stöd Ukraina

Merethes blogg

Lördag 22 April 2006 - Spanien

Mallorca - 1979

Jag och maken tog en sista minuten resa för att vila. Jag var gravid och behövde vila lite från två små busungar där hemma. Vi hamnade i Cala Mayor, en bit utanför Palma, på ett hotell som hette Vikingo och vi fick backside:-) Där var en slänt hela vägen upp och längst ner var köket. Jag levde på jordgubbar och glass och vi njöt av stranden även om jag fick gräva grop så att magen fick plats. Vi gick också på vår första och enda grisfest och något grisigare har jag väl aldrig sett. Kommentaterna från kyparna när jag ville ha vatten kommer jag fortfarande ihåg och alla extremt fulla människor. Det var ingen höjdare. Vi hittade en gammal minigolf bana som var jätterolig att spela på. Vi åkte också in till Palma och fick tag i de sötaste klänningar och sandaler till flickorna där hemma. 1978 var Cala Mayor en blomstrande ort med många hotell och affärer. I dag är det en tynande och ganska smutsig ort men den har fortfarande en suverän strand med de bästa vågorna, närhet till Porto Pi och Palma inte att förglömma.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet