Stöd Ukraina

Lasserades blogg

Måndag 19 Mars 2007

Las Vegas februari 2007

Björn fick sin dröm uppfylld. Las Vegas blev omtumlande för GT-skrattvinnaren
Alltså - efter en omtumlande omgång av GT:s (tidningen jag skriver för i vanliga fall) tävling för amatörkomiker i höstas avgick Björn Gustafsson, 20 år med segern.
Och vinsten var en resa till Las Vegas. En stor upplevelse även för mig som följde med o var där för andra gången.
GT-skrattvinnaren , var klart omtumlad över att plötsligt befinna sig i Las Vegas.
- Hela stan är ju ett enda stort skämt. Jag menar ett hotell som ser ut som Venedig eller Paris, eller som en egyptisk pyramid. Det är helt galet, fast ändå imponerande på något vis, konstaterar Björn.
Dessutom fick Björn se och höra en av sina allra första idoler, Elton John och se Cirque de Soleils föreställning "O".
- Om Elton John levde upp till alla mina förväntningar, kan man gott säga att "O" överträffade det mesta.
Cirque de Soleil får man bara inte missa om man är i Las Vegas. Jag såg "O" häromåret o trots att jag recenserat föreställningar av alla dess slag, mest i Sverige men även sett en del i London o New York, är "O" det mest fantastiska jag någonsit sett. Dessutom har de fler föreställningar i Las Vegas som "La Rève", "Ka" o ngra till,
Och har du intge sett Blue Man Group är det ett definitvt måste i Vegas - eller för den delen i New York, London eller Berlin. Föreställningen kan inte beskrivas men är helt makalöst kul och minst av allt förutsägbar. Dessutom (o det äör jättehemligt) lär den komma till Sverige inom några år o då kan det vara kul att ha sett den först!!

Och som en extra bonus fick Björn också vara med om något han drömt om ända sedan han var barn.
- Jag har alltid velat se Grand Canyon. Det var en makalös upplevelse, för den är faktiskt både mycket större och häftigare än man kan föreställa sig.
Vi hyrde en bil i Las Vegag o körde fem timmar genom Arizonas öken, märkligt spikraka vägar och verkigen öde öde ödemark i USA(!?). En upplevelse att köra dit, men ngt segt på vägen tillbaka.
Visserligen hamnade Björn i snöstorm i Chicago på vägen till Las Vegas, höll på att fastna i köerna på Las Vegas flyg-plats och väskorna försvann någonstans halvvägs på vägen hem.
- Men vad gör det egentligen, så här efteråt, när jag har alla intryck och upplevelser kvar i minnet,.
Du som läser detta hör gärna av dig - vi kan berätta mkt mer om Las Vegas - eller för den delen om GT-skrattet som eventuellt blir en riktigt stor o påkostad tv-show à la Idol el liknande nästa höst.

Vi hörs - här eller på http://www.gt.se

handslag

Lasse
Dela med andra:    

Kommentarer
Larry säger:
Hejsan svejsan! Va kul ni verkar ha det. Är själv i Lass Vegas just nu (för tofte gången). Mitt hotell är också så där overkligt. Ser ut som Bukarest. Håller med. Elton var helt fantastisk! Vi kanske springer på varann vid nåt rollettebord./Larry
Postat 2007-03-21 10:17  Anmäl
Niclas säger:
Hej! Kul att läsa om er resa. Las Vegas verkar helgalet, måste åka dit någon gång. Mvh/niclas
Postat 2007-03-20 10:20  Anmäl

Skriv kommentar