Ekkan2s blogg

Lördag 20 December 2008

Lanzarotetrippen

Nu har det snart gått en vecka sedan vi kom hem maken och jag.
Tyvärr blev det inte den tur vi hade hoppats på.Vädret var inte riktigt på vår sida.Vi är ett par som vill sola och bada när vi åker utomlands vilket vi inte fick så mycket den här gången.Vi hade lite sol,molnigt,regnigt och till och med så hörde vi åskan.Dessutom blåste det. När solen väl var framme låg man på balkongen en stund,sedan kom molnen och det blev kyligt.Då gick man in och väntade på nästa solstund.Vissa dagar gick det inte alls att sola.jag badade 2 gånger i poolen och doppade fötterna i Atlanten på en av mina långpromenader.
Jag gick mycket runt och tittade.Fin strandpromenad,vackra hus och mysigt folk.
MIn förkylning blev bättre,maken mådde sisådär så han orkade inte följa med på några promenader.
Boendet var mycket bra.Hotellet var vi nöjda med.Tyvärr var det kallt ilägenheten pga av kylan ute så vi sov med extrafiltar.Vi hade ca 18-22 grader och det blåste kalla vindar.
Enligt personalen på hotellet så hade de haft sådant här väder en längre tid.Det sämsta på 15 år...
Trots allt var det skönt att vara hemifrån en vecka och bara varva ner.Lät lite främmande med snöandet hemma när vi gick i sommarkläder där nere även om det var långärmat.
Vi åt och drack gott.Jag tyckte mycket om det inhemska vita vinet så jag köpte med mig hem,ett par till mig och en flaska till postvakten som tack för hjälpen vilket uppskattades.
Trots halvdåligt väder,kyligt och en förkylning så var det rätt ok ändå.
Har inte hunnit lägga ut några kort än men det kommer.
Till sist så önskar jag alla läsare av bloggen en riktigt GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.
Dela med andra:    

Kommentarer
Candy säger:
Vad tråkigt att vara sjuk när man är på semester och har längtat så. Och inte hade ni tur med vädret :-) SFörresten så såg jag den filmen i söndags och den var inget vidare. Tummen ner:-)
Postat 2009-01-01 14:26  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nyår
15 år sedan
Semester
16 år sedan
Semester
16 år sedan
Årets resa