Stöd Ukraina

Thaigirls blogg

Tisdag 12 December 2006

Längtar tillbaka till mitt hemland....

Jag längtar verkligen tillbaka till mitt hemland.. okej, jag trivs i Sverige men det finns inget bättre ställe än Thailand. Min hemstad... mammas byn... mina barndoms vänner.. släkt på båda sidorna... Jag saknar verkligen allt det där... Tvyärr ha jag inte varit i Thailand sedan 2004.. Men snart så ska jag dit... där jag hör hemma... Hemma i Thailand... Surat Thani eller Ban huay yang.... men helst i Ban huay yang=)

I miss everything about Thailand... just det... få ju inte glömma godis, frukt och mat=)

Ni som ha varit där vet vad jag pratar om!=)

Pussar och Kramar/ thaigirl :)
Dela med andra:    

Kommentarer
Finncrisp säger:
Hej thaigirl! Vi ska åka till Ban Huay Yang till jul och undrar om du har några bra tips till oss ang. den byn? Bra matställen, etc.? Finns det skräddare och skomakare i byn? Nåt annat du vill berätta om byn? Är du från Huay Yang?
Undrar " finncrisp"
Postat 2011-11-22 14:36  Anmäl
Lanta säger:
Hejsan
Ja,jag kan så väl förstå dig och din längtan. Det är inte det att man inte trivs här i kalla nord,men det är ju så mycket annat som Thailand har som inte finns här.
Jag känner själv att man kan inte beskriva för någon om hur det känns,som inte varit där. Att komma som turist är en sak,men att leva ett tag där är något annat....
Nu ser jag oxå fram emot att få komma iväg och få stanna några månader.
Hur länge kommer du att få vara i ditt hemland?
Jag har varit i Surat Thani när vi åkte båt från Koh Samui.
Själv är jag numera mest nere på Koh Lanta.
Kram o ha en bra resa.
MVH Laila
Postat 2006-12-12 14:02  Anmäl

Skriv kommentar