Stöd Ukraina

Friidas blogg

Måndag 16 Februari 2009 - Tortuguero
Resealbum: Costa Rica

Krokodiler och skoldpaddor

Pa lordagen akte vi med buss till Tortuguero. Resan skulle ta fyra timmar men efter fyra timmar visade det sig att det var bussresan som skulle ta fyra timmar. Efter att ha blivit avdumpade mitt i djungeln med fyra fransoser som inte pratade med oss sa fick vi vanta i en och en halv timme till pa baten. Baten tog tva timmar men det var vart besvaret for vi sag en massa krokodiler, skoldpaddor och andra djur pa resan.

Val framme i Tortuguero blev vi lotsade till ett hotell som vi gillade. $40/ natt inklusive frukost serverat framfor var dorr. Fredrik vaknade klockan halv fem och gick ut for att vanta pa soluppgangen. Nar han stod pa stranden vid fem-tiden kom det fram en knarklangare!!! I den lilla djungelbyn?

Var guidade kanottur i Tortuguero var valdigt maktig men vi sag inte sa mycket djur som vi hoppats pa. En massa blaa storkar och nagra apor. Guiden tog upp en skoldpadda och gav den till mig. Det var det mest spannande pa turen.

Pa eftermiddagen tog vi en tur i djungeln sjalva. I nationalparken var man tvungen att hyra deras gummistovlar for att fa komma in sa det gjorde vi. Eftersom allt ar daligt skyltat i detta land sa gick jag och Fredrik fel i ungefar en timme men pa vagen tillbaka sag vi en svart jaguar sa det var vart modan. Senare fick vi klattra over trad och vada i lera for att ta sig fram sa vi var ratt glada over gummistovlarna. Tortuguero var fint med alla kanaler och ingen biltraffik. Imorgon ska vi aka vidare till Limon och sen far vi se vad som hander de sista dagarna.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Konferensen
14 år sedan
Äntligen framme
14 år sedan
Istanbul
14 år sedan
Krokodiler och skoldpaddor
15 år sedan
Sista dagen pa playan
15 år sedan