Stöd Ukraina

Rosans blogg

Torsdag 30 Augusti 2007

Kroatien med Ticket selection/Solresor

Så har vi precis kommit hem från en tur till Kroatien!
Det hela började inte så bra när reseledaren kom och sa att jag inte hade betalat
tranfer... jag blev lite förvånad genom att det stod med transfer på bekräftelsen vi
skrev ut från nätet. Det hela slutade med att vi fick betala nästan dubbelt så mycket
för transfern genom att den inte hade blivit betald innan vi åkte... dålig service!

Sedan valde vi att följa med på två utflykter; den första bars iväg till Dubrovnik och
den var ganska bra. Den andra var en badutflykt i Adriatiska havet! Det lät härligt
när reseledaren gjorde reklam för den, vi skulle få besöka en jätte fin strand på en
ö där det varken finns ormar eller sjöborrar! Det blev även utlovat en lunch där
man skulle få dricka så mycket vin och öl som man orkade!
I verkligheten så var båten vi skulle åka med trasig så den blev ersatt med två
mindre båtar då det blev väldigt trångt och man satt väldigt dåigt...
Först åkte vi ca 1,5 h med båten sedan gick vi i land för att se ett hus utifrån, vet
inte vad nyttan med det var och efter ca 30 minuter var det bara att stiga på båten
för en ytterliggare ca 1,25 h tur till nästa stopp. Då var det dags för lunch; helstekt
makrill och till det var det rött och vitt vin som man fick dricka så mycket man orkade
av. Till saken hör att vinet smakade vinäger och många köpte öl istället (den som
också skulle ha varit gratis).
Vi åkte vidare med båten till ett ställe där vi skulle kunna bada men det var inte
den fina stranden vi hade blivit lovade av reseledaren utan det var några mindre
stränder med massor av sjöborrar på! Guiden sa att det skulle ta ca 30 minuter
att gå till den där fina stranden men vi skulle bara stanna där i 60 minuter så vi
skulle inte hinna med att gå dit!!!
Sedan var det en tur hemåt på ca 1,5 h med båten igen. Jag har nog aldrig blivit
så besviken någon gång på utflykter som jag blev på de två vi gjorde i Kroatien.
Totalt betalade vi 720 kronor för dessa två turer och de var inte värda det!!!
Till och med guiden skämdes!!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar