Stöd Ukraina

Jankais blogg

Lördag 15 November 2008

Köpt Årskort Guld hos SJ

Här kommer världens töntigaste inlägg i ett backpacking forum där alla berättar om sina resor till osannolika, farliga och coola ställen utan pengar, pass och vaccinationer.

Jag har köpt mig ett Årskort Guld på SJ som gäller för obegränsat antal resor i 1:a klass under ett år på SJ och Resplus nät!

Mat ingår på de flesta tåg, egen kupé på nattågen med frukost på hotell när man kommer fram, tillträde till SJ:s lounger, internet på tåg som har det.

Som pensionär med sambo som jobbar kan jag inte bara sitta hemma framför datorn utan nu är jag ute och åker landet runt i stort sett varje dag.

Det finns många banor att resa på och orter att besöka och när det blir vår och sommar finns det mycket att titta på.

Mitt lilla internetbaserade företag sköter jag enkelt från lapptoppen i ryggsäcken på tåget medan jag väntar på maten.

Töntigt ?

Ja, jag erkänner det men jag tycker det är jättekul och innebär en otroligt frihet att bara ta sig ned till Stockholms Central och ge sig ut i landet (eller till Köpenhamn, Oslo och Narvik eller ut i skärgården med Vaxholmsbolaget eller till Gotland med Destination Gotland) utan att behöva packa matsäck.

Resorna bokar jag, avbokar, bokar igen utan kostnad via Internet.

Vad kostar det ?

Jo 70.000 och det är mycket pengar men man får mycket resande för pengarna om man som jag har tid att utnyttja kortet.

Jag har gjort en liten blogg där jag berättar om mina "äventyr" som ni gärna får kolla på ( http://www.årskortguldsj.wordpress.com )

Hör gärna av er om ni vill veta mera om att resa på årskort.
Dela med andra:    

Kommentarer
Doris32 säger:
Låter kul.... hoppas du får mycket skoj *A*
Postat 2008-11-18 13:10  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet