Stöd Ukraina

Makes blogg

Söndag 20 Januari 2008

Klart med ny resa!

Hej

Nu är det klappat och klart med en ny vända till Thailand. Har tagit tjänsteledigt i 2,5 månad och åker iväg via Helsingfors till Bnagkok den 8/2. Sedan blir det 5 dygn i Jomtien för släktbesök. Resten av tiden är oplanerat, men skall innehålla vila, vila och vila. Visste inte att jag var så nära att bli utbränd innan fg semester då jag kunde koppla av först den 4:e veckan.
Tänker i alla fall titta på boende för längre perspektiv, ev i Hua Hin, möjligheter att jobba som socarb, kurator, IT-adm eller något annat. Har också en påbörjad bok att skriva så nog finns det sysselsättning om jag tröttnar på att inte göra något alls.
Naturligtvis skall jag motionera och hålla kroppen i trim. Skall jag stanna längre på en plats så måste jag nog hitta bra motionsspår eller gym.

Jag vill också hälsa till alla svenska och finska vänner som vi träffade på Paton Green Mountain. Personalen var väldigt trevliga, nya blommor i rummet varje vecka och väldigt städat och bra service. Företagaren på andra sidan gatan servade oss med Tuk tuk eller taxi och tvättade våra kläder. 60 Bath kilo eller 12 kr! Så det är inte värt att ta med för mycket kläder.

Terveiset kaikille Suomalaisille jotka asuivat Paton Green Mountainissa joulun ja Uuden vuoden aikaan.
Ilkka ja Anne, Minna ja Jari . Milloin taas tavataan?? Ja käyhän edes pikkusen kateeks.....?

Om ni har tips på boende, jobb mm som jag kan ha nytta av så hör gärna av er. Allt tas tacksamt emot. Ha det!!

Marjo
Dela med andra:    

Kommentarer
Hakanmag säger:
Härligt med en långledig tid framför dig! Ha en bra resa..
Det är inte utan att man är lite avensjuk:-)
Postat 2008-01-20 10:19  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet