Stöd Ukraina

Mariejohanssons blogg

Lördag 16 Maj 2009 - Egypten

jobb o annat

ja sa ar det lagsasong o jag har jobbat ett tag med att salja dykkurser o snorkelturer... fast jag orkar inte jobba gratis o det ar 10 procent i kommision jag tjanar, sa har de flesta det har... sa jag slutade... de vill garna att jag kommer tillbaka men jag ska nog leta efter ett stalle med mer skndinavier... fst jag gillade mitt sista jobb, jattemycket o de jag jobbade med var underbara o cheferna med... jobbade pa Titanic divingcenter som ligger pa Titanic beach soder om hurghada....
det ar mysigt att aka buss till jobbet, fast i borjan var det jobbigt... de forsokte ta for mycket betalt o kranglad.. en busschaufor slangde av mig fran bussen for att jag inte ville betala 3 dubla priset... men det kommer alltid nya bussa o for det mesta ar de okey... nu gar det bra o sa far man klara av problem efter problem... att vara kvinna har nere ar inte det lattste...
tycker synd om egyptierna de fattigaste, de har det inte latt att salja sina parfymer o trojor.... kommer det inga turister sa kommer det inga pengar... de fletsa jobbar pa kommission...
fast a andra sidan tycker jag inte synd om dem for sa manga v dem ja de flesta gor allt for att blasa en pa pengar...
vet inte hur manga erbjudande jag fatt om att gora affarer i sverige o annat med dem... de vill salja tobak till mig o s ska jag betala allt o ge dem 50 procent... de tar depositionsvgiften pa hyran av mig osv.... alltid far man vara vaken..... det gor en sa besviken... lanade ut 400 pund o givetvis fick jag aldrig se dem igen... har val rad med det men kanslomassigt kostar det. att behova bli kall o hard...
en flicka kom o tiggde o sag bedrovlig ut, liten o skiten... jag ville ge henne pengar men vin arabisktalande van sa vanta... sa fragade han henne pa arabiska var mamma var... hon sitter i bilen svarade flickan... min van vande sig till mig o sa... jag ar tysk o jobbar jamt o har inte rad med bil har...

ja... jag alskar havet livet oknen men hatar att behova bli sa besviken pa folk....
men men jag tar en dag eller vecka i taget o sa far vi se....
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet