Stöd Ukraina

Cleomes blogg

Söndag 25 Mars 2007

Jag börjar så smått

Jag vill så gärna ut och resa igen, men det är ont om pengar i kassan nu. Men, varje steg hemifrån är en resa och jag börjar så smått nästa vecka med att resa till Karlstad!
Det har visat sig vara ett smärre företag att ta sig till Karlstad från Skåne, om man som jag denna gång åker med tidspress. Jag ska alltså åka upp på ett viktigt möte i jobbet och vara på plats 8.00-16.00. För att slippa bila hela natten och vara dödstrött när jag kommer fram behövs en övernattning på Solsta hotell i Karlstad.
Jag lämnar jobbet på onsdag kväll och åker de 4 milen hem. Sedan ska jag ta mig till Köpenhamn (tur att det finns buss, tåg och bro!) och sätta mig på ett plan (antagligen ett väldigt litet plan…) som ska ta mig till Karlstad. Resan från Köpenhamn till Karlstad innebär också en mellanlandning i Norrköping! Jag tycker det känns helt galet att göra en mellanlandning på en flygtur på lite mer än en timme. =) Kommer att ha konstant lock för öronen och kanske inte alls höra vad de säger på mötet… ;) Senast jag flög var det till Washington D.C för ett antal år sedan. Detta blir annorlunda!
Det blir en trevlig uppvärmning att åka till soliga Karlstad! I maj väntar en större prövning då jag ska åka med 35 stycken mer eller mindre bindgalna tonåringar på skolresa till Auschwitz i Polen
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ja, det gick ju bra
17 år sedan
Jag börjar så smått
17 år sedan