Stöd Ukraina

Annicajohs blogg

Lördag 11 Oktober 2008 - Chennai

Idag hittade vi paradiset i Chennai

Idag hade vi trottnat pa shopping och trafikoljud och satt och funderade pa vad man gor i ett Chennai ganska fattigt pa sevardheter. Vi kande mest for att ligga pa en strand eller vid en pool och slappa. Men stranden i Chennai ar ingen strand att ligga och sola och bada pa direkt. Den delen av stranden som jag har sett var otroligt fylld av sopor och lockade inte till solbadande.
Da aterstod det alltsa att hitta en pool. Efter mycket funderande av "resefixaren" pa vart hotell (Hotell Pandian, nara Egmore station, ar ett helt ok hotell) kom han pa att det faktiskt fanns en pool pa gangavstand, aven om vi var lata turister och tog en ricksha till priset av 30 rupier.
Hotell Ambassador (lyxhotell med manga stjarnor) hade en riktigt fin pool och for en kostnad av 350 rupier/person (ca 60:-) fick vi en heldag vid poolen med solstol, handduk, omkladningshytter och duschar, frascha toaletter, en hyfsat billig restaurang med jattegoda pizzor.
Det var helt klart vart priset! En skon dag i solen och nu ar vi knallrosa i ansiktet igen.

I morgon aker vi hem sa nu ska vi snart ut och hitta en restaurang for sista kvallen i Indien. Det blir visserligen en kvall i morgon ocksa, men den lar jag tillbringa pa flygplatsen sa den raknar jag egentligen inte.
Jag flyger fran Chennai till Mumbai i morgon kvall och vidare till Helsingfors och Norrkoping pa mandag morgon. Sa det blir en hel natt pa Mumbais flygplats, inte direkt lockande.

Annica
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet