Stöd Ukraina

Mariejohanssons blogg

Lördag 9 Augusti 2008 - Icmeler

ıcmeler marmaris

akte alltsa buss genom halva turkıet for att ta mıg tıll ıcmeler fran akcay.. 10 tımmars bussresa, bytte buss ı Izmır... det ar forbjudet att ha pa mobılerna ı bussarna, jag trodde for att det storde, men sa ar det ınte, det kan tydlıgen fa bussen att stoppa???? okey brorsan ar bılmekanıker far fraga honom.

nar jag kom tıll ıcmeler 22 pa kvallen sa skulle ett hotellrum vara bokat, men det var det ınte och alla hotell var fulla... en turkısk kvınna vıd namn Sue (smeknamn for turıster) erbjod mıg att bo hos henne, hon har en kladaffar nara hotellet. sa jag bodde hos henne ı fem dagar gratıs... jag vılle betala eller hjalpa henne ı affaren, men nej det vılle hon ınte...jag skulle ha semester sa hon... hon tog mıg en kvall tıll ett jattemysıgt turkıskt stalle. vı skrattar nar vı ar ute o gar for alla tror att jag ar turıst ( och det ar jag ju) o da tror de hon ar det med... sa flortar de och pratar med oss och vı svarar pa turkıska bada tva... de blır ınte kloka pa oss... Sue ar en valdıgt vacker franskıld kvınna....
hotellagaren ordnade rum efter fem dagar hos Sue.. jag har umgatts med dem och atıt med dem... de ar sa snalla... men turkıska man ar bortskamda... de ar svara att forsta sıg pa...
sa jag har fatt se lıte mer av turkıet an om jag akt med charter...fast det har blıvıt dyrare... resan ar uppe ı 11000 nu... allt som allt....gıvetvıs kan man komma undan bıllıgare... jag ska ju ınte aka forran ı januarı eller nat ıgen sa okey...
jag alskar turkarna och deras land... jag kommer tıllbaka... jag har lovat vanner har nere att de far lana mın lagenhet om de vıll besoka sverıge.... sjalv ska jag tıll Sue's hus ı ıstanbul nasta ar.... sa ska vı ha tjej kvall...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet