Stöd Ukraina

Marlenes blogg

Tisdag 10 Juni 2008 - Aruba
Resealbum: Arriba Aruba

I [hjärta] Aruba

Det ligger i min natur att trivas som allra bäst i köpcentrum. Kanske är det därför jag verkligen uppskattar mitt hotell som kommit på den briljanta idéen att än hysa ett 30-tal affärer. Designerkläder och märkesväskor blandas med lyxig chokladtryffel, dyra bikinis och prisvärda smycken. Här finns det mesta för den som vill spendera sina pengar på kvalitetsprodukter. Jag styr sedan kosan ut bland den strida strömmen av folk och hittar snart till det rosa shoppingparadiset, Royal Plaza Mall. Och här finns verkligen allt! Billiga souvenirer, allt från haschpipor till t-shirts, och märkesvaror till en bråkdel av priset hemma – ja, så länge dollarn är låg iallafall. Jag bunkrar upp med favoritprodukterna från Lancome och Elizabeth Arden innan jag fortsätter till de små pastellhusen som utgör Holland Aruba Mall, där klassiker som handgjorda dukar och blått nederländskt porslin gör succé hos turisterna.

Det finns många små butiker runt omkring i citykärnan. De flotta boutiquerna blandas med souveniraffärerna som är fyllda till bredden med krimskrams. En tur till Swarovskis butik och en munk på Dunkin’ Donuts hinner jag med innan jag måste sätta stopp för mitt shoppingfrossande. Det är dags att återvända till hotellet för att packa väskorna, för idag är nämligen min sista dag på ön. Att väderrapporten avslöjat regn hemma i Svea Rike är inte enda anledningen till att jag vill stanna. Jag vill stanna för att redan vant mig vid tempot, slappnat av till den arubiska takten. Den tryckande värmen, det klara blå vattnet och den mjuka sanden som sipprar mellan tårna är nu min vardag. Det är bitterljuvt att åka från en paradislik plats som denna.

Med “I hjärta Aruba”-tröjan i bagaget och passet i handen kliver jag in på flygplatsen, men stannar tvärt i dörren och unnar mig en sista titt på staden. Blicken fastnar på en stor reklamskylt med samma budskap som min tröja – I hjärta Aruba. Ett budskap som sammanfattar min resa ganska bra. För visst hjärtar jag Aruba.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

I [hjärta] Aruba
15 år sedan
Äter mig genom Aruba
15 år sedan
Framme!
15 år sedan
Aruba runt
15 år sedan
Väntar på flyget
15 år sedan