Stöd Ukraina

Ripes blogg

Tisdag 19 Augusti 2008 - Los Angeles
Resealbum: USA 2008

Hollywood

Har inte blivit att jag skrivit för hotellets internet är väldigt slött. Men i alla fall...

Imorgon åker vi till Vegas så jag tänkte summera lite veckan som varit.

Började med Highway 1-trippen från SF, stannade halvvägs i Morro Bay (tog ca 10h dit), men då hade vi också besökt Monterey med deras fantastiska 17-mile drive. Sjuka vyer och extrema lyxvillor! I Morro Bay var jag så trött att det blev en 12h-sömn och lite Ice Age på hotellrummet. Tidigt morgonen efter begav vi oss vidare mot LA.

Nästa stopp blev Santa Barbara där vi hälsade på våra svenska kompisar, Henrik m.fl. Tog ett par lugna timmar där, åt lite god mat och kollade in stället. På eftermiddagen trotsade vi den enorma värmen och satte oss i bilen igen... Att åka genom Malibu var häftigt, de villor man ser en skymt av, både strandhusen och de i bergen är som slott.

Vi anlände iallafall till hotellet i Hollywood, allt gick bra. Förutom att jag under dag 2 tappade ur kameran i en taxi... Jaja, sånt som händer, jag får fota med mobilen.

Hollywood är betydligt renare än SF:s gator, skönt. Vi bor 50m ifrån Hollywood Blvd så det är där och på Sunset Strip vi spenderat mest tid. Självklart var vi tvungen att gå på Whiskey A-Go-Go, rockklubben där Motley Crue började!

På dagarna blir det oftast Venice Beach, och Jesper är rödbrand så det heter duga.. Haha!
Tyvärr är trafiken rätt hög så det tar allt ifrån 40 min till 2h att ta sig dit.

I lördags kom Henrik, Alle och Marcus hit och festade med oss i två dagar! Dom bodde på samma hotell som oss.

Vi avslutade Hollywood med en busstur upp bland kandisvillorna i Beverly Hills, helt otroligt vilka hus. Dr. Phils, Jennifer Anistons och Eddie Murphys var nog haftigast att se tror jag. Riktigt skon guide, allt som allt gick turen pa ca 40 dollar med dricks inkl.

Det var väl det mesta, har inte smält allt som hänt här än men det kommer väl. Resten av dagen blir lugn tror jag, ladda inför Las Vegas imorgon!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sista kvällen
15 år sedan
Tillbaks i Hollywood! Skont!
15 år sedan
Livrädd i Long Beach
15 år sedan
Sista kvallen i Vegas!
15 år sedan
Kom nyss till Vegas...
15 år sedan