Stöd Ukraina

Bobcats blogg

Torsdag 18 November 2010 - San Francisco

Hemresa

Uppstigning 4.00 för en flight 08:42. Lämna bilen. In-checkning, det är nu cirkusen börjar. ”Nä, ni får bara ta med en väska per person, nästa väska kostar $50. Tillåtelsen för 2 väskor per person gäller bara SAS sträckan.” Jag visste att detta kunde hända, men trist ändå att behöva betala extra. ”Men ni kan ta med de mindre väskorna som handbagage.” (trots att de vägde mer än 8 kg och hade större mått än tillåtet...) Ok, då sparar vi några kronor. Åh nej, necessärerna och vinflaskorna ligger ju i dem. Vi checkar in den också. Man får ju inte ha vätskor i handbagaget. Det vet ju alla. ”Vinflaskor? Har ni vinflaskor i det in-checkade bagaget??? Det får man inte. Aja, baja. Gå till kontoret en trappa upp och köp speciallådor till dem.” En nyhet för mig som alltid reser med vin i bagaget; Man får inte ha vinflaskor i väskan! Inte ens om de är paketerade i vattentät bubbelplast. Nu måste jag hem och läsa det finstilta för att resa med United. Ett tips! Res lätt och köp inget med dig hem! Plus se till att checka in i god tid. Dvs. minst 3h före avresa. Det behövs. Säkerhetskontrollen var en promenad i parken jämfört med incheckningen.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Vinet återfunnet
13 år sedan
Ankomst Arlanda
13 år sedan
Hemresa
13 år sedan
Sista kvällen
13 år sedan
San Francisco igen
13 år sedan