Stöd Ukraina

Elgurs blogg

Tisdag 12 Juni 2007

Gott och blandat.

Hej alla!

Nu har jag äntligen kommit till skott, och ska försöka knåpa ihop lite info. Det var väldigt länge sedan jag skrev något, men man vill ju inte verka tjatig. Kanske beror det på att det faktiskt inte hänt så mycket intressant (iallafall tycker inte jag det) eller så beror det på ren slöhet. Jag sätter en slant på det senare.
Har kommit igång med fisket och kan inte undanhålla er denna "kluns". Tog på en fluga jag hittade direkt när vi anlände till sjön. Häpp! Faktiskt inte första gången jag hör det hända. 3,3 kilo.
Staffan försökte och försökte, men icke sa nicke.
Sen är det ju Linnéjubileum och för någon vecka sedan var det fullt ös när Sveriges regenter var i stan i sällskap med Japans kejsarpar. Jag kunde ju naturligtvis inte låta bli att gå till universitetshuset när dom skulle anlända, och jag var definitivt inte ensam, då. Kan ni se vilka tre som är Säpofolk på bilden? Gissa och vinn en bil! Närå, det är ingen hockymatch, men jag såg dom ju långt innan jag tog bilden så hör av er om ni vill veta.
Nåväl, vi fick inte bara se Kejsaren han vinkade åt oss också. Vi (jag och Maria) hade varit i Stadsträdgården för att titta på alla tulpaner som planterats till minné av Linné.
Fantastiska tulpaner som man inte köper på Plantagen direkt

Fram emot femtiden tycker jag det är dags att gå hem och föreslår det till Maria. Hon tycker dock väldigt mycket om Ekocaféets Caffe Latte så, OK vi går väl dit det är ju ändå på vägen.
När vi tänker gå därifrån ca 17.45 ser vi massa folk och MC-poliser nere på Nybron. Vi förstår då att Kejsarparet kommer att passera för det är middag för "gänget" klockan 18.00 på slottet. Så vi sitter kvar, och vid pass 17.55 passerar MC-poliser, ambulans, SÄPO-folk och en Volvo med bakrutan ned(vevad?). Utanför Ekocaféet sitter bara vi, knappt en människa på gatan. Nästan hängande ut ur bakrutan tittar Kejsaren på oss och vinkar, vi vinkar naturligtvis tillbaka, glatt. Tyvärr blev jag så paff att något foto på det blev det inte. Ni får tro mig på mitt ord. Jag trodde han satt i den här bilen:
Tok heller, här kommer han. Och som sagt bättre kort på hans höghet en så här blev det inte.
Nu får ni ge er till tåls till nästa gång. Ska med institutionen (DSV) och fiska på lördag, så jag får väl återkomma efter den trippen.

Lev väl!
Dela med andra:    

Kommentarer
Fatbat säger:
Hoppas ni hade kul på fiskeresan! Längesen jag var ute och jagade fjälliga rackare nu :) Och inte lär det bli nåt i sommar, fullt upp med bröllopsfixandet nu, och veckan efter bröllopet blir det Paris, och 4 aug - 9 september är vi ute och reser (först Thailand och sen Australien). Vi ses nästa helg! Kram
Postat 2007-06-28 19:24  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet