Stöd Ukraina

Kikkis blogg

Onsdag 21 Februari 2007

Gambia resa!

Idag beställde jag biljetten till Gambia. Jag och min mamma ska nu åka utomlands ensamma tillsammans. Hoppas de blir kul. Har än så länge bara hört gott om Gambia. Jag längtar redan massor!
Dela med andra:    

Kommentarer
Idamaria säger:
Jag kom nyligen hem från min fjärde resa till Gambia. Det stämmer att hotellen omges av murar och vakter, men det är upp till var och en att bestämma själv, vilka man vill umgås med och vad man vill göra. Eftersom jag är intresserad av den afrikanska vardagen, håller jag mig till ortsbefolkningen och får därmed uppleva och se mycket, som många inte har en aning om. Badar gör jag i havet för jag vägrar trängas kring en liten pool tillsammans med tiotals européer. Läs gärna på min hemsida om mina resor till Gambia - det blir fler så småningom. fricaana.googlepages.com
Idamaria
Postat 2007-03-04 20:42  Anmäl
Raiander säger:
Ni kommer säkert få en jättetrevlig tur tillsammans. Jag var där på 80-talet och säkert har det ändrat sig till det bättre nu 20 år senare. Det jag tyckte var tråkigt då var att man var avspärrad från lokalbefolkningen. Det var höga staket och vakter runt hotellet som skyddade oss turister från att komma för nära befolkningen som stod utanför och studerade oss genom staketmaskorna när vi badade i hotellpolen t ex.
Postat 2007-02-22 13:07  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

2014 året med resor!
10 år sedan
Sydamerika dröm
12 år sedan
Ny resa!
13 år sedan
Curacao resan i en kort sammanfattning!
13 år sedan
Snart Curacao
13 år sedan