Stöd Ukraina

Friddelins blogg

Onsdag 24 Oktober 2007

Framme i Kuala Lumpur

24/10 23:30 malaysisk tid (17:30 svensk tid)
Nu har vi anlänt till Kuala Lumpur och slagit oss till rätta på hotellet. Vi har hamnat i ett muslim-slum område men på ett ändå jävligt fräscht hotell och jättetrevlig personal. Mats frågade om vi hade någon utsikt från rummet när vi skulle checka in, vilket vi tyvärr inte hade. Men snälla som de var uppgraderade receptionisten vår bokning utan extra kostnad till 9:onde våningen (av 17). Så nu har vi skitläcker utsikt, så länge man inte kollar ner..
Precis nedanför fönstret är det ett kvarter där muslimer bor i plåtskjul och gatorna är fulla med sopor. Skit äckligt! Luktar ända upp till rummet. Och ca 100 m från fönstret har vi en moske som kommer att väcka oss kl 5 imorgon bitti med bönsånger. Om vi inte kommer att kliva upp då så poppar de musik igen kl 7. Yippie!
Det positiva är ju att om man istället tittar upp så ser man Twin Tower. På dagen ser de inte så märkvärdiga ut, men nu på natten. Jag säger bara – WOW! Man kan inte sluta titta.

Första intrycket är trots allt ändå väldigt positivt. Betydligt mer civiliserat och mer ordning än i Thailand. Väldigt många höga byggnader, lite mer regler och de är avsevärt mycket bättre på engelska! Tyvärr är det dock mycket slum blandat med allt det vackra. Ska ta en bild på våra grannar imorgon, nu på kvällen är det så svårt att fota eftersom att ingenting lyser där nere.

Vi ser verkligen fram emot frukosten imorgon. Riktig hotellfrukost, fan så gott!

Tyvärr har Mats fått ordentlig feber. Han är brännhet och har värmeutslag över hela kroppen. Har aldrig sett honom så här dålig! För någon timma sedan låg han under dubbla täcken och skakade för att han frös så mycket, ändå är ACn avslagen och jag svettas. Han har yrat lite, mumlat massa och jag har fått stödja honom när han har gått på toa för att han är så yr.

Vi hade ju såklart inga alvedon med oss hit eftersom vi bara hade handbagage och där får man inte förvara tabletter. Jag har försökt få tag på ett apotek, men alla har stängt vid den här tiden. Tack och lov fick jag två tabletter paracetamol av en receptionist och de verkar hjälpa lite iaf. Nu har han bara ett lakan över sig och jag har baddat honom med en fuktig, ljummen handduk för att få ner utslagen lite. Hoppas att han blir bättre tills imorgon eftersom att vi måste söka visum då.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Regn
16 år sedan
2:a advent
16 år sedan
Utkik på Kata
16 år sedan
4-årsdagen på Surin
16 år sedan
Kunglig födelsedag firas med shopping
16 år sedan