Stöd Ukraina

Trichys blogg

Måndag 26 Mars 2007

Forsta dagen i Indien!

Sa var jag da antligen i Indien!
Jag borjade min resa fran Skelleftea till Stockholm fredagen den 23/3. I Stockholm traffade jag min kussin Christin och hennes Johan. det var SA KULatt se dem! Pa lordagengick Christin och jag i affarer ett tag innan jag traffade Helen och Dennis. Sa kul att se dem igen efter fyra ar. Andra, och sista natten spenderade jatg tillsammans med en del av dem jag reser med pa ett hotell pa Arlanda. det var Danile, Susanne, Anett, Rebecka och jag. Skont att vara pa plats pa flygplattsen redan natten innan, eftersom flyget till London gick redan vid 9 pa morgonen. Vi hann alla med, precis som rasten av de jag oker med. Vi ar en grupp pa ca 36 elever fran Umea universitet i umea och Skelleftea samt Orebro universitet. Flygresan till London gick fint. Nar vi sedan skulle flyga visdare till Channai (Madras) sa blev det problem med forseningar. Vi landade i madras runt 4.30 pa morgonen istellet for runt 3. Flygningen tog ca 10 timmar, och var helt ok, utom att jag inte sov en blund. Val framme i Channai mottes vi av var praktiksamordnare, Santanam. Han hade tankt ta oss pa en 7-8 timmars bussresa till Trichy, dar vi skall bo. Men, han, chaufforerna, och alla vi var sa trotta att vi istallet akte en bit, och tog in pa hotell pa en turistort. Har ar vi nu. Vi stannar har och vilar oss till imorgon. Stallet ar inte stort, och ligger aldeles vid havet! Jatte fint! Jag mar sa bra har i varmen! Apor, odlor, palmer och sol! Massor av folk som forsoker salja saker till en. Fattiga kvinnor occh barn forsoker desperat salja halsband for att overleva. Det ar tragiskt.
I morgon bar xdet av pa en long, spannande bussresa till Trichy. TRafiken har ar galen. Det ar djur, manniskor, mopeder och bilar overallt! det ar sa grymt imponerande att fa uppleva allt som hander har! Hoppas sa att ni har det bra alla dar hemma! Jag tanker pa er! NU skall jag ta och ga och sova. Ha det sa bra alla! Kram ar fran Anna!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hallå igen!
17 år sedan
Länge sedan sist!
17 år sedan
I Trichy!
17 år sedan
Forsta dagen i Indien!
17 år sedan
Snart åker jag
17 år sedan