Stöd Ukraina

Bexs blogg

Torsdag 2 Juli 2009

Finally down under!

Nu är jag framme i Australien, i det som kommer vara mitt hem de kommande månaderna. En mysig villa i två plan. Jag har mitt sovrum på nedervåningen med egen dusch och toalett.

Bilder kommer när jag fixat en adapter till datorn, för den jag hade fungerade inte speciellt bra.

Göteborg-Stansted: Resan gick fort, började läsa den första boken jag hade tagit med mig på resan. Luftslott av Sheila O'Flanagan, bra bok som jag rekomenderar att läsas.
Väl installerad på hotellet jag skulle bo i för natten så tog jag mig något att äta och därefter en dusch innan jag invaderade sängen.

Stansted-Kuala Lumpur: En lång flygresa på hela 12 timmar, riktigt segt då det inte var så lätt att sova eftersom man startade på morgonen från England, var helt slut när flyget landade tidigt på morgonen i KL. Under flygresan började jag prata med min stolsgranne, en äldre australiensk dam som hade varit i europa på semester - jag tog följe med henne och hennes man in till KL cetrum och gick runt där ett par timmar. Var även uppe på skybridge i Petronas Towers, där jag träffade en trevlig tysk kille som var i KL på semester från sin praktik i Hongkong, han visade mig runt lite precis innan jag skulle åka tillbaka till flygplatsen.
Väl pa flygplatsen var det dags att checka in sitt bagage och de kollade igenom väskorna innan man kunde ställa sig i kön till incheckningen. Det var lite strul med nätet så det tog ganska lång tid att checka in och jag började prata med min granne som var fransyska och hade vart i Kina (Shanghai och Peking) som franskalärare.

Kuala Lumpur-Gold Coast: När jag kommit ombord på planet så satt jag längst in av tre stolar, ganska obekvämt men jag kunde sova större delen av resan som började under kvällen varpå vi landade på morgonen här i Australien. Av de 8 timmar som flyget skulle ta så sov jag ca 5-6 av dem. Vi lyckades flyga in en timma och landade redan vid 7 på morgonen. Efter lång väntan på att komma igenom passkontrollen, få ut bagage och få väskan kollad (man får inte ta in vissa saker), så kom jag äntligen ut ur terminalen och mötte upp Annika som jag ska jobba hos samt hennes två barn. Vi körde dem till skolan i South Tweeds, för att sedan åka till hennes hus i Casuarina Beach. Jag fick mig en efterlängtad dusch och sedan såg vi lite på tv innan jag somnade i ca 2 timmar.
Efter det var vi och handlade lite innan vi skulle hämta barnen från skolan - deras sista dag för terminen så nu har dem 3 veckors vinterlov, ganska skönt för då hinner jag lära känna både dem och vägen till skolan.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Almost 100 days
14 år sedan
Finally down under!
14 år sedan