Stöd Ukraina

Gullsings blogg

Söndag 2 Mars 2008

Filmer finns på sidan. Titta och njut (förhoppningsvis)!

I dag har jag lagt in fyra filmer på min sida. Tidigare lyckades jag inte, men nu såg jag att det gick att hämta filmer med filändelsen .mov. Så har jag även uppdaterat min blogg från Palmanova våren 2007. I min dator, gick det i alla fall inte att se bilderna, endast bildadresserna. Nu är det fixat också.

Apropos film, så har vi tittat på en av våra favoriter idag: Shirley Valentine. Den har vi spelat in från TVn och tittar på den ibland, när vi har lite för dåligt väder och när längtan till Grekland blir för stor. Filmen var ju från början en teatermonolog, men den har överförts till film på ett enastående sätt.

Pauline Collins spelar rollen som Shirley Valentine. Hon spelade med i Herrskap och Tjänstefolk en gång i tiden.

Joanna Lumley spelar Marjorie som vuxen, en gammal skolkamrat till Shirley. Lumley är ju mera känd genom sina roliga tv-serier.

Tom Conti spelar Costas, mannen, som den gifta Shirley träffar på sin semesterresa tillsammans med en vännina.

Shirleys väninna har vunnit en resa till Mykonos och tar Shirley med sig. Man får se så underbara grekiska vyer, strålande solsken, kluckande vatten och otroligt korkade engelska turister, som bara vill ha det som hemma.

Filmen är en engelsk variant av Sällskapsresan kan man säga. Jag berättar inte händelseförloppet, om någon till äventyrs hittar filmen.
Dela med andra:    

Kommentarer
Ingridhell säger:
Jag har en bild på min sida från restaurangen där filmen är inspelad.
Postat 2008-03-08 18:36  Anmäl
Paulina491 säger:
Shirley Valentine, är en gullig historia och säger en hel del om männen på turistställena.
Postat 2008-03-08 18:05  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet