Stöd Ukraina

Sussibus blogg

Tisdag 16 Januari 2007

Examensarbete

En tjej som för tillfället håller på och kämpar med sitt examensarbete berättade för mig att när hon och hennes kompis är klara med det gemensamma examensarbetet ska de fara på en härlig semester i två veckor till Thailand. Där ska de bara njuta av att studierna äntligen är avklarade.

Det låter ju som en alldeles underbar idé. Alla måsten med skolan är förbi och före man börjar sitt riktiga "vuxna" liv blir det en skön semester.

Så därför har jag redan nu börjat planera min resa. Om ett år ungefär borde jag vara i full gång med att skriva på examensarbetet om allt går enligt planerna. Det betyder att jag borde vara färdig i mars. Då ska jag resa och jag vet precis vart jag vill.

En månad i Australien.

Sådeså!

Update. Nu har det gått ett år sedan jag skrev detta inlägg och lite naiv var jag nog. Charmen med att bli äldre är att man kommer till insikt. Ja jag skriver för tillfället på mitt examensarbete men jag har samtidigt tre andra kurser som jag måste läsa denna termin och de tar inte slut i mars så det finns ingen tid att resa någonstans. Kanske jag kan ta den där resan när jag fyller 50, kanske har jag tid då.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Läs om min resa
15 år sedan
Blogg
15 år sedan
Stress
16 år sedan
Vår i luften
16 år sedan
Dublin
16 år sedan