Stöd Ukraina

Mariejohanssons blogg

Onsdag 11 Mars 2009 - Hurghada

ett kilo gurka...

jo jag skulle ju leva snalt har nere o handla av de lokala arabisktalande handlarna i mitt kvarter. sa jag sa att jag vill ha waHid gurka alltsa en gurka men jag fick ett kilo, att forsoka forklara att det blev fel blev bara invecklat sa jag beholl alla gurkor, igar blev det ett kilo paprika istallet for an styck... det ar tur att de fattar mig i kottaffaren nar jag sager ett kilo kott, annars hade jag val kommit hem med en hel ko, forhoppningsvis dod, i alla fall... ska kopa kyckling nagon dag har, fasar over hur det kan bli...
ar egentligen vegetarian men ater lite kott under denna resan da jag annu har problem med att fa ihop matlagningen harnere.
vadret vaxlar, haromdagen var det ratt kallt o natten var annu kallare, men idag ar det underbart varmt..
de som har affarer o bor har i mitt kvarter vill att jag ska umgas med dem hela dagarna o sitta i deras shoppar o dricka te i halvmor5kret... trakigt...
ska ut o titta pa min vans aqua center, han erbjod mig att arbeta dar, kan ju vara bra att ha skandinavisk tolk pa batresorna o dykresorna... o jag lar mig o far se mycket..
var i kyrkan i gar, koptiska kyrkan, det var mitt andra besok... givetvis gjorde jag bort mig och gick fram for nattvard nar det bara var barnens tur, sedan hjade jag skor pa mig darframme o det fick man inte... sa de kommer ihag mig i alla fall ... de ar inte sa gastvanliga som hemma i vara kyrkor. dar tar vi alltid hand om nykomlingar och bjod hem dem o sa... men vi far val se, jag umgas lika garna med muslimer.
hash roker de flesta harnere fast det ar forbjudet. polisen stoppar forresten egyotier jattemycket o kollar id o visiterar, det ar trakassering men det ar val for att turisterna ska vara trygga....
jag lar mig mer o mer arabiska vilket underlattar om man ska fa vara ifred...
ska ta open water dykcert har, men det blir om tva tre veckor... givetvis far jag (som alla andra turister) rabatt

varma halsningar - marie
Dela med andra:    

Kommentarer
Ingridhell säger:
Det ska bli kul att höra hur det går med kycklingen ;)
Postat 2009-03-11 13:37  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet