Stöd Ukraina

Makes blogg

Fredag 17 April 2009 - Side

En vecka med god mat och sol

Hemkommen från Side sedan en vecka. Fullmatad med underbart god mat och massor med sol. Vi reste med Nazar för första gången och chansade på ospec hotell. Flyget gick på minuten, både till resmålet och hem och det var helt OK plats på planet. Ingen extra kostnad för maten, som dock var typ rejäl mellanmål, men resan tog inte heller fullt 4 timmar.

Vi hamnade på hotell Fox Garden i Side och det var en besvikelse. Ingen hiss, mörka korridorer, rummen var gamla och slitna och antagligen hade hantverkarna varit halvfulla då de renoverade badrummen då det var målarfärg och spackling lite varstans. Poolen var under renovering och det var skräp överallt. Sängarna var hårda som sten och vi frös fruktansvärt under enbart tjockare lakan.
No, vi hade bestämt att byta om vi inte var nöjda och efter en rejäl mellanpeng landade vi på all inklusive hotell Club Grand Aqwa i utkanten av Side.
Nu kunde resan börja då hotellet bjöd mat och service på hög nivå fast sesongen inte riktigt börjat. Har bott på all inklusive förr men har aldrig stött på ett hotell där jag kan äta olika rätter varje dag och utan att tröttna på utbudet. Vi orkade inte heller delta i alla mat och dryckes orgier!
Mycket väl städat och bra service vid poolen med handdukar och drycker. Vi hade tur då solen sken varje dag och 5 dagar var lagom långt för vi var bara ute på området en enda gång under vistelsen. Jag gick på salong där två underbara unga män skötte om mina fötter och blonderade mitt hår för sammanlagt 350 kr. Maken valde kroppsmassage som var professionellt utförd för billig peng.
Så tjuvstartade vi våren och nu kan vi glädjas för vädret här hemma då termometern visar 20+ mitt på dan. Japanska körsbärsträdet blommar och det börjar dofta underbart längs promenadstigen.
Nu längtar vi inte bort på ett tag! Ha en skön sommar.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet