Stöd Ukraina

Moordowns blogg

Tisdag 4 Maj 2010

Drömmar

Förra veckan tog jag en tur ner till Västra hamnen i Malmö, trots både vind och lite regn så var ändå känslan att nu är sommaren på väg. Dofterna från havet och naturen var riktigt ljuvliga när jag fortsatte ner på "Ribban" den fina stranden i stan. Ibland är det så lätt att gömma att det går att "resa" även där man bor.

Älskar att bara strosa runt och lyssna på naturen eller på musik och tänka på hur lyckligt lottad jag och många andra i Sverige är. Även om jag önskar att resa mycket mera än jag gör så har jag i alla fall möjligheten att göra det och att drömma om det.

Tankarna gick tillbaka till gamla upplevelser och resor men även drömmar om nya möten med människor och kulturer.....och god mat:) Uppskattar verkligen tips och reseberättelser här på reseguiden, enda nackdelen är att resesuget ibland kan bli allt för stort ........;)

Turen från västra hamnen till Bunkeflo blev en heldagstur med skapligt trötta fötter men det var kanske för att den inkluderade lite skidåkning i alperna, några fotbollsmatcher i England, transibiriska till Peking och en matlagningskurs i Sydafrika......!!!......visst är det härligt att resa, även i drömmarna!

Vill önska er alla en riktigt härlig resesommar, ta vara på er och vårda era vänner!!

"Just idag är jag stark......."
Dela med andra:    

Skriv kommentar