Stöd Ukraina

Popgowns blogg

Onsdag 28 April 2010 - Hällbybrunn

Drömma bör man annars dör man.

Det tycker jag är ett rätt skönt motto. Om man inte håller fast vid sina drömmar kan lika gärna hela livet gå i spillror, rinna ur händerna som en krossad spegel.

Jag är inte speciellt berest, även fast jag rest mer än någon annan i min familj på fyra. Min mamma och lillasyster har aldrig fått chansen att resa till någonting varmt, vackert, fridfullt eller fartfyllt. Jag däremot har åtminstone besökt Spanien, Kreta, Danmark och Tyskland. Jag är berikad med tur, föräldrar som ställer upp och betalar men som aldrig unnar sig själva någonting.

Det vore så härligt att kunna köpa dem en charter eller en sista minuten, bara skicka iväg dem ut på lite äventyr. Det skulle vara mer än välbehövligt efter mer än tjugo år som gifta. Kan ni förstå att de inte ens hade en riktig smekmånad? Det gör mig ledsen.

Jag har nu anmält mig till Kroatientävlingen här på Reseguiden.se, vet inte om min motivering eller presentation var speciellt bra, men den var åtminstone otroligt ärlig. Kroatien har alltid varit ett drömresmål för mig. Det verkar så otroligt vackert. Det jag är mest intresserad av gällande Kroatien är helt klart dess arkitektur och matkultur. Fann även lite info på internet om Hum, världens minsta stad med endast 23 invånare. Det vore hur coolt som helst att besöka just denna lilla stad. Tydligen har det även kommit att bli ett mer och mer intressant turistmål för de som reser till Kroatien. Intressant enligt mig.

Jag vill se mer av världen! Jag är ung, jag har framtiden för mina fötter, men samtidigt är det inte allt för lätt att leva ut sina drömmar utan någon som helst ekonomi, utan jobb och ingen stabil grund att stå på. Drömmarna jag har, de är mina pelare, någonting att ändå luta sig mot när livet känns tufft. En dag skall jag vara berest, jag skall ha tagit mig ut för upptäcktsfärd.

Håll fast vid dina drömmar, de gör kanske dina vardagsproblem lite enklare.
Dela med andra:    

Kommentarer
Mjorumm säger:
Vilket trevligt brev,tack för att jag fick läsa det
Sluta aldrig någonsin att drömma,jag tror att du kommer att få uppleva de du drömmer om
Postat 2010-04-28 14:13  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet