Stöd Ukraina

Marts blogg

Söndag 9 September 2007

Documenta12 Kassel och Berin igen!

Har fått en plats i bussen till Kassel och sedan Berlin............!

I Kasssel går jag på Documenta 12, en av världens viktigaste konst-utställngar, som händer sig var femte år. Det är första gången för mig. Har läst på en del på dras hemsida och tidiningsartiklar så jag vet lite vad som väntar.

Av staden Kassel har jag ett annat minne; för många år sedan när vår bil pajade i närhet och vi blev boxerade till AutoHaus Kassel .....och bärgningsbilen med vårbil på flaket krockade med två ilskna pensionärer...mein Gott!!!

Berlin blir femte gången för mig.
Um Ersten mal hösten 1986 ; med min dåvarande sambo Chistian Öwre och ett kompisgäng på tre par. Starkaste upplevelsen; nät vi passerade Checkpont Charlie till ÖstBerlin och försökte skoja med en kvinnlig gränsvakt...det gickk inte alltså ... kylan vi mötte var Arktisk.
Um Zweite mal våren 1993 ; med Socialhögksolan i Lund vår avgångsår. Studieresa med besök på olika sociala instituioner och åtgärder. Starkaste minnet; hur jag lyckades förirra mig i U-banan mitt i natten och dett vänliga men bestämda ossieparet som visade mig till rätta inte bara en gång... samt båtturen på Spree.
Um dritte und vierte mal; med Bild och form och Ölands Konstskola höstarna 2001 och 2004.
2001 minns jag killarna som sminkade sig...och Pergamonmuséet. 2004 minns jag en besserwisser som hade fel, torghandel med ryssvaror och Hamburger Bahnhof.

Så denna gång tänker jag åka upp i TV-tornet om sikten är god och se Hackscher Höfe mm
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet