Stöd Ukraina

Viators blogg

Lördag 16 Juni 2007

Det var inte kul sa lange det "varade"

Det senaste dygnet har det mest varit akuttandvard som varit huvudtemat. Helenes lattare tandverk hade iof inte blivit varre men en svullnad stor som en oliv var ganska besvarande nar vi kom tillbaka till Buenos Aires igar kvall. Efter att ha skrivit ner symptomen och skickat hem dem till Sverige fick vi veta att det troligtvis ar en doende tand som orsakar varbildning och som maste behandlas med antibiotika ASAP. SOS International var till noll hjalp med tips om tandvard i Argentina sa i morse borjade vi leta tandlakare. Vi fick flera forslag fran hotellet pa tandlakare. Efter att ha gatt i 40 minuter visade det sig att det ar fars dag i morgon och en av deras tre nationaldagar pa mandag sa de oppnade forst pa tisdag. Men da ar vi lixom i Rio sa det verkar inte sa bra...
Forsta personen vi forsokte fraga efter hjalp att nagot nytt stalle visade sig vara tandlakare! Hon gav oss tva alternatviv ca 20 kvarter bort. Det forsta stallet var oppet men hade ingen akuttid idag. Nasta stalle var oppet, troligtvis en av de fa oppna akuttandlakarna i Buenos Aires, vantrummet var fullt med folk som tydligt hade ont i olika grad. Precis innan hon fick ga in till tandlakare blev jag uppringd av svagarn som pratat med en tandlakare och fick en beskrivning pa vad som borde goras. Nar vi val kom in sa var vi totalt fem personer som forskte kommunicera med varandra, tandlakaren kunde inte ett ord engelska. Vilken tur att typ "Tengo en flamon" finns med i Berlizparloren :)
Sa nu har hon fatt piller och svullnaden ar pa vag ner.

Resten av dagen har vi blivit visade runt staden av Helenes gamla brevkompis Adrian och hans flickvan Natalia, kandes lite konstigt med tanke pa att han haft sin alskarinna med de tva ganger vi traffat honom tidigare. Ar vi i Japan eller Frankrike eller?
Vi har varit vid Bocca Juniors stadion idag, tyvarr spelas inga matcher medans vi ar har. Men det ar kul med alla svenska flaggor, klubben tog sina farger fran den forsta bat som anlande hamnen vilken rakade vara en svensk. De saljer likadana Maradona-trojor som jag sjalv hade nar jag var 8.
Sedan sag vi de fargglada kvarteren Caminitio som grundades av italienska invandrare.
Vi gick via de fina (fin som i snobbig) puerto madero kvarteren tillbaka till stan dar det blev lite enklare shopping.
Nu vantar en redig kottbit for de som har hela tander :)
Dela med andra:    

Kommentarer
Mj33 säger:
Stackars Helene! Jag lider med dig, hoppas att pillrerna hjälper. Verkar som ni har en händelserik smekmånad. Daniel, ta inte efter Adrian! : ) Kramar från Mina
Postat 2007-06-19 23:56  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet