Stöd Ukraina

Beezees blogg

Lördag 28 Februari 2009 - Göteborg

CUBA -"Karibiens Pärla" på TUR-Mässan 2009!

RESEFÖREDRAG OM CUBA PÅ TUR-MÄSSAN 21-22/3!

Hejsan alla resevänner å reseguiden.se!

Nu är det bara 19 dagar kvar till den stora begivenheten för oss reseintresserade här i Göteborg - resemässan TUR´2009(19-22/3)!

Under publikdagarna dvs 21-22:e Mars kommer jag att hålla i ett de OFFICIELLA RESEFÖREDRAGEN!
Ämnet blir: "CUBA - "Karibiens Pärla".

Presentationen varar i 45 minuter och innehåller en informativ resefilm på ca.35 min.
Vi kommer att resa kors och tvärs över Karibiens största ö
och vi kommer att färdas med tåg, buss, bil och flyg. För soldyrkarna besöker vi den längsta stranden i Karibien som ligger på Hicacoshalvön i turistorten Varadero som är Cubas nordligaste spets, Cayo Guillermo och Cayo Coco med all-inclusivehotel i mitten på Cuba samt undersköna Cayo Largo del Súr ca.40 min. flygresa söder om huvudstaden Havanna.
Här finns talklena stränder med korallsand och azurblått vatten i en synnerligen rogivande miljö.

Vi besöker även vackra kolonialstaden och sockerbaronernas Trinidad, "Che Guevara-staden" Santa Clara och den fagra Viñalesdalen med sina mogotes(kalkstensformationer från Juraperioden).
Vi reser sedan till Östra Cuba(Oriente) med den s.k. "Orientexpressen" till "Hjältarna Stad", Santiago de Cúba
och därefter vidare med hyrbil till Cubas första stad- Baracoa(grundad år 1511). Här finns en fantastisk flora och fauna med vajande kokospalmer, kakoa-och bananträd, en lokal karneval och utflykten till "Världens ände"-Boca de Yumurí!

Dessutom lyxhotellet Paradisus del Oro i Guardalavaca med stranden Playa Esmeralda, svenskanknytning i Palmarito del Cauto/Bayate samt mode, cigarrer, musik, dans, Hemingways barer och nattliv i säregna huvudstaden Havanna!

DATUM: 21-22:E MARS
PLATS: SVENSKAMÄSSAN
EVENT: RESEMÄSSAN TUR´2009
TID: KL.12.15
KONFERENSHALL: J1(Övre plan/Vån.2)

OBS!!
Reseföredraget om CUBA är GRATIS men entrébiljett till TUR-mässan måste lösas.
Var ute i god tid!

Välkomna!

William Kilander. medlem på reseguiden.se
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet