Stöd Ukraina

Christinees blogg

Måndag 21 Januari 2008 - Costa Rica

Costa Rica - Sol, surf och exotiskt sommarväder!

Om paradiset finns som fysisk plats på jorden vore det nog beläget här i utkanten av Santa Teresa i Costa Rica. Jag bor på en stor ranch, belägen exakt vid stranden, långt från civilisation och turism. Man befinner sig i ett tropiskt klimat, där värmen är nästintill kvävande. Där djuren runtomkring en inte är i närheten av vad man är van vid. Där havet är grönt, livstempot en tiondel av det svenska och där man finner plats för sann avkoppling.

Gillar man att surfa eller bara är nyfiken på hur det fungerar att stå på en våg. Då rekommenderar jag boka en 10 dagars resa med Surfakademin (http://www.surfakademin.se) till Costa Rica. Det spelar ingen roll om man redan kan surfa eller om man aldrig tidigare stått på en bräda. Alla är välkomna och alla lär sig massor. Dessutom bor man på en mysig stor ranch tillsammans med ca 12 andra svenskar, varav 4 är lärare/tränare. Jag tycker det var en fantastisk resa där man fann underbar värme då Sverige var som kallast. Havet hade som lägst en temperatur på +27 grader. Så på morgnarna var det som att kliva i ett varmt badkar då man intog havet. Sen har man lugna härliga dagar samtidigt som man får surfa hur mycket man vill. Hängmattorna utnyttjas ofta och massage eller yoga under palmer och bananträd är andra alternativ till att fördriva tiden på. På kvällen vaggas man till sömns av vågor som slår mot stranden och djurens alla läten.

En underbar plats och en fantastisk resa! -Helt klart att rekommendera.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Vulkanen Ijen på Java - tvådagars tur från Bali
13 år sedan
Vattenfallet Git Git
13 år sedan
Pura Tanah Lot
13 år sedan
Fisk Spa
13 år sedan
Djur på Bali
13 år sedan