Stöd Ukraina

Sussibus blogg

Lördag 10 Februari 2007

Bra jobb eller resa?

Jag planerar att resa bort en hel månad i sommar, antagligen i juni. Det beror lite på när mitt resesällskap får semester från sitt jobb. Men vi siktar på juni.

Men en sak är irriterande men jag kan förstå det ändå.

Eftersom jag studerar till vardags så sommarjobbar jag på sommaren och den här tiden på året är det hög tid att söka sommarjobb. Eftersom jag är inne på mitt andra studieår nu skulle jag gärna jobba med något utav det som jag studerar. Men mina chanser till ett sådant jobb försämras väldigt av att resa en månad. Jag förstår att arbetsgivare helst vill ha en sommarjobbare som jobbar från maj till augusti men mitt problem är: när ska man hinna resa?

Men i år tänker jag inte bry mig, det får väl bli ännu en sommar i någon affär eller liknande. Där dom inte är så kinkiga när man jobbar.

Varför kan man inte få resa en månad och ändå ha ett vettigt sommarjobb? Jag tänker inte ta studieuppehåll bara för att resa en månad. Men nu ska jag inte deppa ihop totalt för jag ska på arbetsintervju nästa vecka och förhoppningsvis ser de bara fördelar med att jag inte kan jobba under juni.
Dela med andra:    

Kommentarer
Elvis_ säger:
Hej susiebus!Jag förstår tanken med att du vill resa under någon sommar månad,men som arbetsgivare är det inte kul när vikarien kommer och säger att han/hon vill ha semester,då ska det sättas in vikarie för en vikarie.
Men jag hoppas du får ditt sommar jobb och endå kan resa.

Mvh Elvis_s
Postat 2007-02-13 08:55  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Läs om min resa
15 år sedan
Blogg
15 år sedan
Stress
16 år sedan
Vår i luften
16 år sedan
Dublin
16 år sedan