Stöd Ukraina

Gullsings blogg

Söndag 18 Mars 2007

Bloggtokig

Aj, då jag lyckades förlora vad jag hade skrivit och får ta om det från början. Hoppas bara att jag får med allt, för jag tyckte, att det jag hade skrivit, såg riktigt bra ut.

Jag har blivit ordentligt biten av Reseguiden. Varenda dag kollar jag alla nya bloggar och bilder. Det är så roligt att läsa om andras resor också, även om jag inte skulle drömma om att resa hit eller dit. Är det fler än jag som är lika tokig som jag?

Vi brukar resa två - tre gånger om året, men ett år blev det fyra. Det året blev det först tre veckor på Tenerife i Puerto de la Cruz i januari - februari. Sen blev det en extra resa till Fuerteventura, eftersom B:s dotter fyllde 50 år och vi ville överraska. Hon och hennes man skulle nämligen åka dit och fira i lugn och ro. Trodde dom. Visserligen blev vi avslöjade redan vid boardingen på Kastrup i Köpenhamn. Men, den största överraskningen bjöds hon på, när vi stod och skulle skriva in oss på hotellet i Jandia. Bakom ryggen på oss kom då B:s andra dotter med man och liten son och hojtade. (De bor i Täby). Då blev det skratt och skrik och dans i foyajen. Tro att folk tittade. Vi två visste ju om att de skulle komma förstås. Sen i maj - juni reste vi till Mallorca och Porto Soller och sen i september - oktober reste vi till Kreta och Rethymnon.

Så har vi ett talesätt att en resa består av tre delar. Nämligen planering och inköp. Sen kommer själva resan och sist kommer återupplivandet i minnet. Jag skriver faktiskt dagböcker varje dag på våra resor. Sen skriver jag in dem i Word och sätter in bilder i dokumentet. Jag skriver ut allt och för in i en pärm, så vi kan alltid se vad vi har gjort och var. Ibland kan man ju vara tveksam vid vilken resa man upplevde dittan eller dattan. Bemärk!!! Jag skriver inte dagbok, när jag är hemma.
Dela med andra:    

Kommentarer
Tj säger:
Skriver själv resedagbok och klistrar in bilder i Word.
Tycker det är en kanongrej för då minns man som du säger vad som hände var.
MVH Tobbe
Postat 2007-03-19 08:39  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet