Stöd Ukraina

Josefinas blogg

Onsdag 21 Mars 2007

Behöver info om Prag!?!

Hejsan alla resefantaster! Vill åka t Prag, har jag velat sen hur länge som helst, och nu verkar det som det kan bli av. Men undrar hur det är där, dyrt el billigt? Vad kostar en öl (väljer den klassiska frågan, trots att jag inte ens dricker öl)? Hur mkt för en kvarts taxiresa? Kan man överleva/vad kostar en middag på bra restaurang? Ni som vet, snälla hör av er! /Josefina
Dela med andra:    

Kommentarer
Josefina säger:
Tack för hjälpen! (Bra sida det här.)
Det blev ingen födelsedagsresa, men kanske vi kommer iväg i juni. Hoppas inte för varmt då. Hade velat åka på våren, men där är säkert fint året runt.
Tips på sevärdheter el sådana där ställen man bara mååste uppleva mottages med tacksamhet!
Postat 2007-03-30 08:44  Anmäl
Katten säger:
Hej!

Jag var där i slutet på förra april, och vi hade det såååå bra!!
Jag vimsig som jag är, kommer inte ihåg exakta priser, men jag vet att min lilla flaska iste alltid var dyrare än min sambos stora Öl :), men mat och dryck var billigt. Vi shoppade inte så mycket kläder. Njöt mest av god mat och dryck, och promenerade en massa! Du kommer säkert få det fantastikst bra! Ha en kanon resa! //K
Postat 2007-03-21 13:33  Anmäl
Raiander säger:
Hejsan!
Kul att du vill åka till Prag. En fantastisk och mycket vacker stad. Fördelen är att det går att vandra runt och mysa utan att behöva transportera sig med kommunala färdmedel ... citykärnan är inte så stor.
Pris för en lokal öl på servering ca: 6 kr
En trerätters lokal mat utan dryck ca: 50 kr
Taxi en kvart ca: 50 kr
Postat 2007-03-21 12:26  Anmäl

Skriv kommentar