Stöd Ukraina

Jaxs blogg

Lördag 5 Maj 2007

Ayia Napa

Detta var en resa jag aldrig kommer glömma.
Vi var ett kompisgäng på 15 personer och därav 10 killar och 5 tjejer typ..
Vi bodde på ett helt okej hotell som jag ej kommer ihåg namnet på men det var en stor pool som vi spenderade en hel del eftermiddagar vid.

Vi bodde centralt, gångavstånd till alla nattklubbar vilket var skönt när man skulle hem sent på natten/morgonen. Detta ledde ju givetvis till att det var desto längre sträcka till den bästa beachen, så vad gjorde vi åt det??

Jo vi hyrde cyklar vilket var jätte billigt och bekvämt, så vi gick till närmsta cykeluthyrare och hyrde oss en varsin gammal hederlig rosa cykel, funkade kanon för att ta sig fram på raksträcka men inget mer, backar var inte o tänka på. Men visst var det kul när vi satte oss 10 personer på rosa cyklar varje morgon o skulle ta oss till den fina beachen.
Beachen var ju suverän.. Stor, varm och härligt vatten och tillgång till massa badaktiviteter, barer och lite lättare käk.

Vad gäller nattlivet så kan man säga att här finns det en hel del o välja på samt att det finns något för alla. Vi hann nog bara med o testa runt 5 ställen under en vecka! fick man ett favorit ställe så blev det ju lätt att man gick dit igen liksom.. Ha haaa, snacka om att vara vanemänniskor =)
Sen finns det ju massa "inkastare" överallt och dem delar ut fribiljetter o flyers precis överallt, vilket gör att man inte riktigt vet vart man ska ta vägen. Men jag måste säga att när vi var på Cypern 1999 så var det definitivt riktigt bra nattliv, kanon kul!! Kanske inte lika kul idag 8 år senare.. Har ju blivit lite äldre och så..hihiiii

Jo vad gjorde vi mer än sola, bada, festa?? det var inte mycket mer faktiskt, men vi tog oss i kragen några stycken och reste till ett stort vattenpalats som ligger utan för stan. Visst det var ingen rolig resväg, proppfull buss som var stekhet men när vi väl kom fram.... Vilket ställe!!!! Där fanns ju allt som man inte ens hade kunnat drömma om, massa "badstränder", pooler, gräsplättar att ligga på, hopptorn, spökbanor att åka i, värsta rutshkanorna som var gigantiskt, höga, långa och branta och ojämna...... etc,
Detta bör man åka till när man besöker Ayia Napa!!

Så hur ska jag avsluta detta nu då???

Jo detta resmål passar definitivt ungdomar ålder 18-23 år. Som är ute efter grymt nattliv och bra badstränder..mer får man tyvärr inte.
Dela med andra:    

Skriv kommentar