Stöd Ukraina

Pingulous blogg

Lördag 26 Oktober 2013 - Lycksele

Att hitta en soulmate på Reseguiden

En tidig morgon i februari åkte jag och min bästa vän till Bangkok för ett äventyr i Asien under nästan 2 månaders tid. Jag hade sen tidigare rekat en del på forumet efter andra coola människor att möta upp någonstans, för att hänga och utbyta erfarenheter och tips. Men aldrig kunde jag ana vad som komma skulle!

En tjej skickade ett mail och berättade att hon befann sig på Koh Lipe, lägligt nog samtidigt som vi var där. Kul, ön är ju inte så stor eller fartfylld så vi utbytte några mail om vart vi skulle ses, men det var inte direkt mycket kommunikation då wifi är nästintill obefintligt på Lipe, så hoppet om den här tjejen som var 25 år och hette Emilie var ganska liten.

Men så en mörk kväll är jag påväg hem till vår bungalow och ser en blond person stå på vår lilla altan. "Emilie?" frågar jag, och jaaaa, det var hon!

Några timmar och Chang senare hade vi med hjälp av en karta hade vi bestämt oss för att åka till Bali ihop.

1,5 mån senare vinkade jag och vännen av Emilie på Koh Tao - gråtandes! Under den tiden hade vi hunnit vara på Langkawi, Kuala Lumpur, Bali, Krabi, Koh Phagnan ihop. Det var som att vi känt varandra hela livet alla tre! Nu pratar vi fortfarande varje dag och det känns verkligen som en soulmate och vän för livet som jag säkert kommer göra fler resor med.

Det finns alltid en risk med att möta upp okända personer. Emilie hade träffat några innan som förvisso var trevliga men det klickade inte riktigt från bådas håll. Men man KAN ha så otrolig tur som vi hade! Vi visste ingenting om varandra sedan innan, nu vet vi allt. Och det är så underbart kul att man kan hitta en så god vän - på Reseguiden av alla ställen!

Ge inte upp hoppet, ni som letar en bra reskompis. Om inte annat, kommer ni träffa på så otroligt många människor på er resa. I världen är man aldrig ensam...

kram och frid
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Innan avfärd...
10 år sedan
Att hitta en soulmate på Reseguiden
10 år sedan