Stöd Ukraina

Makes blogg

Onsdag 4 Februari 2009

Åter hemma efter två veckor i 28 graders skön värme

Åter i Gamla Svedala med -2 och rgådisig väder. Jag hade riktigt lyckad semester i Hurghada i Egypten Bodde på hotell Mariott, riktigt lyxigt vi havet med egen strand. Ilufte var det snitt 28 grader, i havet mellan 22-25.

Vi hade ett frukostbuffe på hotellet som fick mig att se fetare och fetare ut för varje dag som gick. Tack och lov så hade hotellet både medialt gymnstik och vattengympa på programmet samt ett gym i toppklass där tom löpbanden hade egen TV.
Semestern var avsett för vila men lite aktiviteter var bara skönt.

Åkte också till Dolphin house, korallrev där vilda delfiner bodde. Det var fantstiskt lyckar resa. Toppenväder, nästan vindstilla och fin snorkling, delvis med delfiner. De lekte kring båten och de som snorklande, tyvärr var de svåra att fånga på bild med en vanlig enkel digikamera.
Kiitos kaikille suomalaisille jotka myös tekivät päivästä kivan!!

Tog ansiktbehandling där man tog bort ansikthår med en gammal metod med tråd, fansiken vad ont det gjorde, men inga strån har växt fram än. Hon satte tråden mellan tänderna och på något sätt lyckades hon tvinna ändan av trådet mellan millimeter långa ansikthår. Nu har jag len hy som en babyrumpa!
Maniky och pedikyr naturligtvis, riktigt bra jobb, men inte så billig som Tex i Bulgarien men betydligt billigare än i Sverige.

Maten var inte någon höjdare, jag hade väntat mig mer kryddat mat. Vi åt mest västerländskt, mexikanskt och thaimat.

Har inte varit i något annat land där de städas så mycket, men annars skulle dom ju drunkna i sand. Enligt uppgift så har det inte regnat i Hurghada på 17 år!! Saknade blommor och grönska.

Ankomsten och utresan på flygresan gick mycket smidigt och snabbt trots tre olika passkontroller.

Så mot förmodan, mycket nöjd!!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet