Stöd Ukraina

Snickarhelles blogg

Onsdag 12 Juni 2013 - Laphroaig
Resealbum: Isla of Isaly

Andra dagen...

Idag regnade det iaf inte så vi tog bussen söderut mot Ardbeg, Lagavullin och Laphroig.
Vi hoppade av utanför Laphroig..en bit att gå men vädret var bar. Hade blivit rekommernderade av Amy att gå deras tur där så det gjorde vi.T o m jag fick smaka en whisky som jag gillade. Kul!
Därifrån gick vi till Lagavullin tog 45 min ungfär. Vädret var jättaskönt. Lagavullin var vi bara inom och tittade för att gå vidare till Ardbeg vilket tog ungefär lika länge. På Ardbeg hade vi blivit rekomenderade att äta lunch och det passade alldeles utmärkt efter våra promenader. Lite shopping där och efter två dagars regn så uppenbarade solen sig! Slängde oss på en gräsmatta för att invänta buss tillbaka.
På kvällen hade vi planerat att åka till hotellet i Port Charlotte för att äta och lyssna på live-musik.Vad vi inte visste var att man var tvungen att boka taxi dagen innen om ville ha en. Det finns endast fyra taxibilar på ön. Så så blev det med detta...Så vi gick till Harbour Inn och tog en drink.Middag blev det Lochside Hotell, där vi fick stifta bekantskap med 40-årig Bruichladdich. Vädret var så fint så vi stannade på deras uteplats och tog en öl efter maten.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
8 år sedan
Green Bowl beach
8 år sedan
Water Blow
8 år sedan
Regn,regn,regn
8 år sedan
Sista incheckningen
8 år sedan