Stöd Ukraina

Viators blogg

Onsdag 13 Juni 2007

Alice Cooper & $200

Nu ar vi i Buenos Aires. Pa planet ner satt vi fyra rader fran Alice Cooper och planet var fullt av amerikaner som troligtvis reste med honom med tanke pa att de var kladda som de skulle pa koncert med honom. Vi kunde inte lata bli att ta ett kort med honom i kon till passkontrollen :)
I gar var vi i Everglades nastan hela dagen. Vi tog en hyrbil direkt fran flygplatsen. Nar vi var inne pa ett av indian reservaten sag vi en alligator i en kanal langs med vagen som vi stannade och tog kort pa. Nar det kom en bil skyndade vi oss ivag for att inte sta och blockera vagen. Strax efter moter vi en polisbil som slar pa sirenerna och vande och akte i kapp oss. Har aldrig blivit stoppad av amerikansk polis forot men vi var bada relativt lugna. Iaf tills de forklarade att de stoppat mig for att jag kort 53 Mph dar det var 25 Mph som hastighetsgrans! Han tog mitt korkort och hyrbilsbeviset och gick ivag nagra minuter. Sedan kom han tillbaka och sa allt var gront och att jag borde ta det lite lugnare. Sedan fick jag aka utan att fa de $200 i boter som han papekade jag borde ha fatt. Ibland har man tur :)
Nar vi val var framme i Everglades akte vi Airboat dar vi sag fler alligatorer. I morgon aker vi till Iguazu, ar tillbaka i Buenos Aires igen i overmorgon!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet