Stöd Ukraina

Malusens blogg

Måndag 25 April 2011 - Dauin

Advanced Open Water del 2&3

Idag skall jag göra två delar av min kurs först blir det Deep Diving och sen Underwater Navigation. Jag pluggade hela kvällen igår så det skall nog gå bra idag :)

Igår var det lite svårt att tryckutjämna så jag är lite orolig för hur djupdyket skall gå idag. Jag får först göra ett provdyk i polen och det funkade ju bra :D.

Vi åkte till Bancawreck för att göra djupdyket, innan vi hoppar i vattnet skall jag göra en uträkning på B-Bhings rittavla, hahaha huvudräkning är inte min starka sida, hon tar tiden samtidigt som jag försöker räkna i huvudet, det bara trasslar till sig och tillslut drar jag till med en siffra ... :O.

Vi hoppar i vattnet och B-Bhing har med sig en röd tandborstmugg ner i vattnet, ju djupare vi dyker ju brunare blir muggen nere på 30m har den tappat all röd färg. Här nera räcker B-Bhing över rittavlan igen och ber mig göra en ny uträkning samt skriva en sak som redan står där men baklänges. Denna gången gör jag en uppställning av talet och jag gör klar uppgiften på tre sekunder eller något sådant. Haha jag förstörde hela uppgiften för den skulle ju visa hur seg i huvudet man är på 30 merters djup, men inte jag inte jag är smartare än smartast :D jag är nog fisk tror jag :D

Navigeringen på andra dyket går toppen den med inga problem här inte, jag känner att jag är född till dykare :D
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Fler bilder
12 år sedan
Advanced Open Water del 2&3
12 år sedan
Advanced Open Water del1
12 år sedan
Besök hos Belinda
12 år sedan
Dykcentret
12 år sedan