Varning för Telenors röstbrevlåda Eurovoice när du reser
Bytte nyligen mobilabbonemang till Telenor. När jag var i Thailand nyligen stängde jag av min mobil då vi har fast telefoni i huset. Det visade sig att Telenor har en "service" som heter Eurovoice och fungerar som en röstbrevlåda. Varje samtal till min mobil vidarebefordrades automatiskt till Eurovoice till en kostnad av 44 kr per missat samtal. Jag har inte lyssnat av röstbrevlådan men på min räkning ser jag att de flesta samtal varat i 3 sekunder till kostnaden 44 kr per missat samtal. Kontaktade Telenors kundservice som tyckte att det var en fullt rimlig avgift för deras "service".
Min rekommendation är att man avbeställer denna typ av "service" så att man slipper råka ut för ocker när man är ute och reser.
Min rekommendation är att man avbeställer denna typ av "service" så att man slipper råka ut för ocker när man är ute och reser.
Jag har också Telenor men jag går ALLTID in till 'mina sidor' på deras webbsida och stänger av Eurovoice-tjänsten innan jag åker iväg. Du kan välja manuellt hur länge du vill ha den avstängd och precis vilka tider avstängningen börjar och slutar. Jag började med det efter att jag också fick en 'liten överraskning' för ett par år sen. :/
Jag går också alltid in på mina sidor och stänger av Eurovoice när jag är utomlands.Det fungerar utmärkt.
Registrera dig gärna på ´´Mina Sidor``, på Telenor,så kan du ställa in din Eurovoice själv.
Bra att du tar upp detta,jag tror många får stora fakturor när dom har varit utomlands.
Registrera dig gärna på ´´Mina Sidor``, på Telenor,så kan du ställa in din Eurovoice själv.
Bra att du tar upp detta,jag tror många får stora fakturor när dom har varit utomlands.
Har själv bara råkat ut för denna obehagliga överraskning med Telenor så det är därför jag varnar för dom. Skulle vara intressant att höra från andra med andra abbonemang vad de råkat ut för.
Sen kan man ju tycka att den här formen av tjänster borde vara frivilliga och behöva aktiveras av kunden själv och att någon form av varning borde följa med om vad som kan hända på en utlandsresa. Och det är ju också skillnad på bemötande i kundtjänsten hos olika företag och man märker direkt vilka som är måna om att skapa långsiktiga kundrelationer.
Sen kan man ju tycka att den här formen av tjänster borde vara frivilliga och behöva aktiveras av kunden själv och att någon form av varning borde följa med om vad som kan hända på en utlandsresa. Och det är ju också skillnad på bemötande i kundtjänsten hos olika företag och man märker direkt vilka som är måna om att skapa långsiktiga kundrelationer.
Hej
Något som resenärer som reser över bron Malmö/Köpenhamn bör tänka att inte ringa ute på bron.
Har man otur så kopplas samtalet upp av en satelit...typ och kostar du runt 100 spänn för någon minut.
Operatören var i detta fallet Telenor...........och de tyckte det var ...normalt. Kan väll tillägga att jag inte ringer med telenor längre.
/ R
Något som resenärer som reser över bron Malmö/Köpenhamn bör tänka att inte ringa ute på bron.
Har man otur så kopplas samtalet upp av en satelit...typ och kostar du runt 100 spänn för någon minut.
Operatören var i detta fallet Telenor...........och de tyckte det var ...normalt. Kan väll tillägga att jag inte ringer med telenor längre.
/ R