Ni vana charterresenärer vad kan man begära

Av Lena47
11 juli 2017 10:08
Visningar: 1022
Vi är på en charterresa i år och jag undrar lite vad jag kan begöra av resebolaget. Vi har en familj under oss där barnet troligen är sjuk på på något vis eller jag vet inte. Varje natt när föräldern kommer in efter att ha suttit ute ett tag ( på hotellet) så börjar skriket. Barnet är i 7-8 års åldern o på dagen märks inget konstigt. I natt höll det på t ca kl 2 och hen skriker gråter hystetiskt. En Annan natt var det skratt/skrik där jag upplevde att mamman trissade upp och var lika högljudd hon med. Kl 2 bankade jag i väggen.
Är det ens lönt att prata med ving ?
Vi brukar hyra hus/ lägenhet eller bo på mindre hotell vi bokar själva.
Att det inte är tyst och stilla förstår jag då det är ett charterhotell, men det här är över gränsen ändå!
11 juli 2017 10:36
Om det är lönt vet du ju inte förrän du provat, kan de inget göra så prata med hotellet.
Kanske ni får byta rum.
Skulle ni inte få någon hjälp kan ni alltid reklamera, men då måste ni ha pratat med Ving på plats, inte efteråt, de måste få chans att rätta till eventuella fel.
Om det är rimliga klagomål avgörs på plats, av Ving efteråt, i sista hand om ni reklamerar och inte får vad ni vill, ARN eller domstol......
Av Lena47
11 juli 2017 12:06
Citerat från Floridasidan:
Om det är lönt vet du ju inte förrän du provat, kan de inget göra så prata med hotellet.
Kanske ni får byta rum.
Skulle ni inte få någon hjälp kan ni alltid reklamera, men då måste ni ha pratat med Ving på plats, inte efteråt, de måste få chans att rätta till eventuella fel.
Om det är rimliga klagomål avgörs på plats, av Ving efteråt, i sista hand om ni reklamerar och inte får vad ni vill, ARN eller domstol......
Hotellet är fullbokat o vi har ett litet finare lägenhetsdel med två sovrun. Att byta skulle nog om det ens går ge oss två små dubbelrum så vi får fela upp oss. Vill inte bråka men känner att det är över gränsen till vad som är ok. Kommet fråga hotellet i kväll om rum o försöka prata med mamman på något vis.
11 juli 2017 12:29
Åker aldrig charter, men tänker spontant att Ving inte kan hållas ansvarig för hur andra gäster på hotellet låter.

Men be dem om att få byta rum kan man ju göra.

De få gånger jag blivit störd på hotell har jag direkt när störningen uppstått gått ner och pratat med receptionen. De har gett mig ett nytt rum (när störningen varit tex från discotek) eller gått upp och sagt till den störande gästen.

Svårt förstås när det är barn. De gånger jag störts av barn har jag inte sagt till överhuvud daget, efter som jag tänker att det kan ju ingen hjälpa. Men då har det varit spädbarn. 7-8 år som skriker så och sen är normal på dagtid låter ju märkligt.
11 juli 2017 12:32
Citerat från Lena47:
Citerat från Floridasidan:
Om det är lönt vet du ju inte förrän du provat, kan de inget göra så prata med hotellet.
Kanske ni får byta rum.
Skulle ni inte få någon hjälp kan ni alltid reklamera, men då måste ni ha pratat med Ving på plats, inte efteråt, de måste få chans att rätta till eventuella fel.
Om det är rimliga klagomål avgörs på plats, av Ving efteråt, i sista hand om ni reklamerar och inte får vad ni vill, ARN eller domstol......
Hotellet är fullbokat o vi har ett litet finare lägenhetsdel med två sovrun. Att byta skulle nog om det ens går ge oss två små dubbelrum så vi får fela upp oss. Vill inte bråka men känner att det är över gränsen till vad som är ok. Kommet fråga hotellet i kväll om rum o försöka prata med mamman på något vis.
Är det odrägligt så semestern blir delvis förstörd så bör ju Ving också prata med gästen och hotellet, att byta hotell mitt i semestern är ju också en olägenhet. Kan Ving inte fixa det så tror jag att de kompenserar på något vis. Är gästen oacceptabelt störande (ja vad är det på charter?) så är ju en utväg att vräka de som stör. Beskrivningen av hotellet och dess ordningsregler har så klart också betydelse för vad man kan förvänta eller kräva.
Lycka till, köp öronproppar om inget annat hjälper ;-)
11 juli 2017 12:41
< Är gästen oacceptabelt störande (ja vad är det på charter?) >

Denna mening gör mig inte översugen på charter. :-)
Av Lena47
11 juli 2017 12:47
Nej vi är inga stora fans av charter men av olika skäl blev det så i år. Börjar nog med att prata med mamman i natt om det upprepas.
11 juli 2017 13:30 (redigerad)
Citerat från Gunillad:
< Är gästen oacceptabelt störande (ja vad är det på charter?) >

Denna mening gör mig inte översugen på charter. :-)
Nej, charterallergi har man ju utvecklat för länge sen, inte för att man inte kan ha otur med grannarna på andra hotell, ska vara något särskilt som får en in på sådana avarter av resande :-)
Charterflyg kan vara enda alternativet ibland men men någon riktig charterresa har det inte blivit många, Apollo (med katastrofbolaget Primera Air och ett rivningsfärdigt hotell just för att reguljärflyg kostade skjorta shorts och lite till och hotelet var nästan "på köpet") till Lanzarote var senast och det var en resa som avskräckte på alla sätt ;-/
Av Lena47
11 juli 2017 13:56
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Gunillad:
< Är gästen oacceptabelt störande (ja vad är det på charter?) >

Denna mening gör mig inte översugen på charter. :-)
Nej, charterallergi har man ju utvecklat för länge sen, inte för att man inte kan ha otur med grannarna på andra hotell, ska vara något särskilt som får en in på sådana avarter av resande :-)
Charterflyg kan vara enda alternativet ibland men men någon riktig charterresa har det inte blivit många, Apollo (med katastrofbolaget Primera Air och ett rivningsfärdigt hotell just för att reguljärflyg kostade skjorta shorts och lite till och hotelet var nästan "på köpet") till Lanzarote var senast och det var en resa som avskräckte på alla sätt ;-/
Nej vissa år är det enklast och jag som inte rest så mer än två gånger på 30 år måste säga att för oss i år har det varit helt ok ändå. ( förutom detta)
Av Lena47
13 juli 2017 12:17
Grannarna brevid dem har plötsligt bytt rum. Gissar att de inte stod ut...i vilket fall verkar det lugnat sig o har varit tyst nu.
13 juli 2017 13:38
Du kan alltid försöka byta rum (som föreslaget av andra, det kan hotellet hjälpa dig med), men det är knappast troligt att man ber en familj med en sjuk medlem flytta på sig.

I förlängningen är det ju inget du i efterhand kan klaga på eller få kompensation för. Störningar från andra gäster förekommer, och är det inte p g a fylla eller liknande får man nog stå ut med det om man inte vill byta rum.
Av Lena47
13 juli 2017 16:24
Citerat från Robbowan:
Du kan alltid försöka byta rum (som föreslaget av andra, det kan hotellet hjälpa dig med), men det är knappast troligt att man ber en familj med en sjuk medlem flytta på sig.

I förlängningen är det ju inget du i efterhand kan klaga på eller få kompensation för. Störningar från andra gäster förekommer, och är det inte p g a fylla eller liknande får man nog stå ut med det om man inte vill byta rum.
Det är fullt på hotellet. De under oss som böt var två. Vi är fyra. Tycker nog att två tre timmars hysteriskt skrik från kl 1 på natten är att jämföra med fylla eller värre....
13 juli 2017 16:44
Citerat från Lena47:
Citerat från Robbowan:
Du kan alltid försöka byta rum (som föreslaget av andra, det kan hotellet hjälpa dig med), men det är knappast troligt att man ber en familj med en sjuk medlem flytta på sig.

I förlängningen är det ju inget du i efterhand kan klaga på eller få kompensation för. Störningar från andra gäster förekommer, och är det inte p g a fylla eller liknande får man nog stå ut med det om man inte vill byta rum.
Det är fullt på hotellet. De under oss som böt var två. Vi är fyra. Tycker nog att två tre timmars hysteriskt skrik från kl 1 på natten är att jämföra med fylla eller värre....
Som du upplever det - ja!, ur ett hotells eller arrangörs perspektiv - nej! Det ena är självförvållat (fylla) och kan alltså omhändertas av hotellet via avvisning eller liknande, det andra är saker som sker och inte de störande direkt kan påverka själv.

Jämför med att sitta bredvid en fyllskalle på planet eller en familj med spädbarn.
Av Lena47
13 juli 2017 16:59
Citerat från Robbowan:
Citerat från Lena47:
Citerat från Robbowan:
Du kan alltid försöka byta rum (som föreslaget av andra, det kan hotellet hjälpa dig med), men det är knappast troligt att man ber en familj med en sjuk medlem flytta på sig.

I förlängningen är det ju inget du i efterhand kan klaga på eller få kompensation för. Störningar från andra gäster förekommer, och är det inte p g a fylla eller liknande får man nog stå ut med det om man inte vill byta rum.
Det är fullt på hotellet. De under oss som böt var två. Vi är fyra. Tycker nog att två tre timmars hysteriskt skrik från kl 1 på natten är att jämföra med fylla eller värre....
Som du upplever det - ja!, ur ett hotells eller arrangörs perspektiv - nej! Det ena är självförvållat (fylla) och kan alltså omhändertas av hotellet via avvisning eller liknande, det andra är saker som sker och inte de störande direkt kan påverka själv.

Jämför med att sitta bredvid en fyllskalle på planet eller en familj med spädbarn.
Det här är också självförvållat då föräldern börjar den 2 timmar långa läggningsproceduren under rena tortyrskrik hos ett barn i 10-12 års åldern kl 1 på natten då hon kommer från baren . Att visa hänsyn till andra hotellgäster vore att vara vuxen o göra detta betydligt tidigare.
13 juli 2017 17:12
Citerat från Lena47:
Citerat från Robbowan:
Citerat från Lena47:
Citerat från Robbowan:
Du kan alltid försöka byta rum (som föreslaget av andra, det kan hotellet hjälpa dig med), men det är knappast troligt att man ber en familj med en sjuk medlem flytta på sig.

I förlängningen är det ju inget du i efterhand kan klaga på eller få kompensation för. Störningar från andra gäster förekommer, och är det inte p g a fylla eller liknande får man nog stå ut med det om man inte vill byta rum.
Det är fullt på hotellet. De under oss som böt var två. Vi är fyra. Tycker nog att två tre timmars hysteriskt skrik från kl 1 på natten är att jämföra med fylla eller värre....
Som du upplever det - ja!, ur ett hotells eller arrangörs perspektiv - nej! Det ena är självförvållat (fylla) och kan alltså omhändertas av hotellet via avvisning eller liknande, det andra är saker som sker och inte de störande direkt kan påverka själv.

Jämför med att sitta bredvid en fyllskalle på planet eller en familj med spädbarn.
Det här är också självförvållat då föräldern börjar den 2 timmar långa läggningsproceduren under rena tortyrskrik hos ett barn i 10-12 års åldern kl 1 på natten då hon kommer från baren . Att visa hänsyn till andra hotellgäster vore att vara vuxen o göra detta betydligt tidigare.
Ja, det framgick ju inte av ditt ursprungliga meddelande. Men, om du ska göra en grej av det så tänk på att det är extremt känsligt att anklaga någon för misskötsel p g a fylla om du bara anar att det är så.

Oavsett vilket, så kan du antagligen glömma komp eller liknande om du fikar efter det. Däremot ska du självklart ta upp det med hotellet. Då kan de kontakta de andra gästerna - du förblir anonym - för att försöka reda upp vad som gäller.

Nöjdhetsgarantier gäller bara 1) sådana service som hotellet tillhandahåller, 2) om hotellet blir uppmärksammade på problemet och ges en chans att lösa det.

Att en annan gäst har problem att natta knoddarna faller inte in under kategori 1 tyvärr - även om det ytligt sätt kan härröras till att alla gäster bör kunna erbjudas god sömn - då det svårligen är hotellets ansvar att se till att de små liven somnar ovaggat och tyst.

Tyvärr är det ju svårare med charter än individuella bokningar. Charterhotell går ju oftast sju eller 14 nätter på raken och är det fullt så är det. "Individuella" hotell har ett större flöde av in- och utcheckning och rum kan bli lediga dagen efter som man kan byta till.
Av Lena47
13 juli 2017 17:23
Citerat från Robbowan:
Citerat från Lena47:
Citerat från Robbowan:
Citerat från Lena47:
Citerat från Robbowan:
Du kan alltid försöka byta rum (som föreslaget av andra, det kan hotellet hjälpa dig med), men det är knappast troligt att man ber en familj med en sjuk medlem flytta på sig.

I förlängningen är det ju inget du i efterhand kan klaga på eller få kompensation för. Störningar från andra gäster förekommer, och är det inte p g a fylla eller liknande får man nog stå ut med det om man inte vill byta rum.
Det är fullt på hotellet. De under oss som böt var två. Vi är fyra. Tycker nog att två tre timmars hysteriskt skrik från kl 1 på natten är att jämföra med fylla eller värre....
Som du upplever det - ja!, ur ett hotells eller arrangörs perspektiv - nej! Det ena är självförvållat (fylla) och kan alltså omhändertas av hotellet via avvisning eller liknande, det andra är saker som sker och inte de störande direkt kan påverka själv.

Jämför med att sitta bredvid en fyllskalle på planet eller en familj med spädbarn.
Det här är också självförvållat då föräldern börjar den 2 timmar långa läggningsproceduren under rena tortyrskrik hos ett barn i 10-12 års åldern kl 1 på natten då hon kommer från baren . Att visa hänsyn till andra hotellgäster vore att vara vuxen o göra detta betydligt tidigare.
Ja, det framgick ju inte av ditt ursprungliga meddelande. Men, om du ska göra en grej av det så tänk på att det är extremt känsligt att anklaga någon för misskötsel p g a fylla om du bara anar att det är så.

Oavsett vilket, så kan du antagligen glömma komp eller liknande om du fikar efter det. Däremot ska du självklart ta upp det med hotellet. Då kan de kontakta de andra gästerna - du förblir anonym - för att försöka reda upp vad som gäller.

Nöjdhetsgarantier gäller bara 1) sådana service som hotellet tillhandahåller, 2) om hotellet blir uppmärksammade på problemet och ges en chans att lösa det.

Att en annan gäst har problem att natta knoddarna faller inte in under kategori 1 tyvärr - även om det ytligt sätt kan härröras till att alla gäster bör kunna erbjudas god sömn - då det svårligen är hotellets ansvar att se till att de små liven somnar ovaggat och tyst.

Tyvärr är det ju svårare med charter än individuella bokningar. Charterhotell går ju oftast sju eller 14 nätter på raken och är det fullt så är det. "Individuella" hotell har ett större flöde av in- och utcheckning och rum kan bli lediga dagen efter som man kan byta till.
Har bestämt mig att om det upprepas så kommer jag knacka på hos dem direkt.
Alternativet väcka familjen i morgon kl 7 för ett rejält gympapass i rummet ;)
13 juli 2017 17:53
Citerat från Lena47:
Citerat från Robbowan:
Citerat från Lena47:
Citerat från Robbowan:
Citerat från Lena47:
Citerat från Robbowan:
Du kan alltid försöka byta rum (som föreslaget av andra, det kan hotellet hjälpa dig med), men det är knappast troligt att man ber en familj med en sjuk medlem flytta på sig.

I förlängningen är det ju inget du i efterhand kan klaga på eller få kompensation för. Störningar från andra gäster förekommer, och är det inte p g a fylla eller liknande får man nog stå ut med det om man inte vill byta rum.
Det är fullt på hotellet. De under oss som böt var två. Vi är fyra. Tycker nog att två tre timmars hysteriskt skrik från kl 1 på natten är att jämföra med fylla eller värre....
Som du upplever det - ja!, ur ett hotells eller arrangörs perspektiv - nej! Det ena är självförvållat (fylla) och kan alltså omhändertas av hotellet via avvisning eller liknande, det andra är saker som sker och inte de störande direkt kan påverka själv.

Jämför med att sitta bredvid en fyllskalle på planet eller en familj med spädbarn.
Det här är också självförvållat då föräldern börjar den 2 timmar långa läggningsproceduren under rena tortyrskrik hos ett barn i 10-12 års åldern kl 1 på natten då hon kommer från baren . Att visa hänsyn till andra hotellgäster vore att vara vuxen o göra detta betydligt tidigare.
Ja, det framgick ju inte av ditt ursprungliga meddelande. Men, om du ska göra en grej av det så tänk på att det är extremt känsligt att anklaga någon för misskötsel p g a fylla om du bara anar att det är så.

Oavsett vilket, så kan du antagligen glömma komp eller liknande om du fikar efter det. Däremot ska du självklart ta upp det med hotellet. Då kan de kontakta de andra gästerna - du förblir anonym - för att försöka reda upp vad som gäller.

Nöjdhetsgarantier gäller bara 1) sådana service som hotellet tillhandahåller, 2) om hotellet blir uppmärksammade på problemet och ges en chans att lösa det.

Att en annan gäst har problem att natta knoddarna faller inte in under kategori 1 tyvärr - även om det ytligt sätt kan härröras till att alla gäster bör kunna erbjudas god sömn - då det svårligen är hotellets ansvar att se till att de små liven somnar ovaggat och tyst.

Tyvärr är det ju svårare med charter än individuella bokningar. Charterhotell går ju oftast sju eller 14 nätter på raken och är det fullt så är det. "Individuella" hotell har ett större flöde av in- och utcheckning och rum kan bli lediga dagen efter som man kan byta till.
Har bestämt mig att om det upprepas så kommer jag knacka på hos dem direkt.
Alternativet väcka familjen i morgon kl 7 för ett rejält gympapass i rummet ;)
Haha... Lär funka.

Som gammal hotellanställd så rekommenderar "vi" aldrig en gäst att konfrontera en annan. Det åligger hotellet att ta till sig er feedback - och så slipper du otäcka överraskningar.
Av Lena47
13 juli 2017 17:55
Citerat från Robbowan:
Citerat från Lena47:
Citerat från Robbowan:
Citerat från Lena47:
Citerat från Robbowan:
Citerat från Lena47:
Citerat från Robbowan:
Du kan alltid försöka byta rum (som föreslaget av andra, det kan hotellet hjälpa dig med), men det är knappast troligt att man ber en familj med en sjuk medlem flytta på sig.

I förlängningen är det ju inget du i efterhand kan klaga på eller få kompensation för. Störningar från andra gäster förekommer, och är det inte p g a fylla eller liknande får man nog stå ut med det om man inte vill byta rum.
Det är fullt på hotellet. De under oss som böt var två. Vi är fyra. Tycker nog att två tre timmars hysteriskt skrik från kl 1 på natten är att jämföra med fylla eller värre....
Som du upplever det - ja!, ur ett hotells eller arrangörs perspektiv - nej! Det ena är självförvållat (fylla) och kan alltså omhändertas av hotellet via avvisning eller liknande, det andra är saker som sker och inte de störande direkt kan påverka själv.

Jämför med att sitta bredvid en fyllskalle på planet eller en familj med spädbarn.
Det här är också självförvållat då föräldern börjar den 2 timmar långa läggningsproceduren under rena tortyrskrik hos ett barn i 10-12 års åldern kl 1 på natten då hon kommer från baren . Att visa hänsyn till andra hotellgäster vore att vara vuxen o göra detta betydligt tidigare.
Ja, det framgick ju inte av ditt ursprungliga meddelande. Men, om du ska göra en grej av det så tänk på att det är extremt känsligt att anklaga någon för misskötsel p g a fylla om du bara anar att det är så.

Oavsett vilket, så kan du antagligen glömma komp eller liknande om du fikar efter det. Däremot ska du självklart ta upp det med hotellet. Då kan de kontakta de andra gästerna - du förblir anonym - för att försöka reda upp vad som gäller.

Nöjdhetsgarantier gäller bara 1) sådana service som hotellet tillhandahåller, 2) om hotellet blir uppmärksammade på problemet och ges en chans att lösa det.

Att en annan gäst har problem att natta knoddarna faller inte in under kategori 1 tyvärr - även om det ytligt sätt kan härröras till att alla gäster bör kunna erbjudas god sömn - då det svårligen är hotellets ansvar att se till att de små liven somnar ovaggat och tyst.

Tyvärr är det ju svårare med charter än individuella bokningar. Charterhotell går ju oftast sju eller 14 nätter på raken och är det fullt så är det. "Individuella" hotell har ett större flöde av in- och utcheckning och rum kan bli lediga dagen efter som man kan byta till.
Har bestämt mig att om det upprepas så kommer jag knacka på hos dem direkt.
Alternativet väcka familjen i morgon kl 7 för ett rejält gympapass i rummet ;)
Haha... Lär funka.

Som gammal hotellanställd så rekommenderar "vi" aldrig en gäst att konfrontera en annan. Det åligger hotellet att ta till sig er feedback - och så slipper du otäcka överraskningar.
Vet. Har också jobbat på hotell men tanken frestar mig ;)
Men som sagt att göra lite morgongymnastik/ hopp kl 7 kunde ju vara något då de bor rätt under oss. Fast jag är vuxen och kommer så klart inte.
13 juli 2017 21:27
Hämnd är kanske inte det bästa, slutar väl med att det är ni som blir vräkta :(

Självklart kan man klaga och kanske få ersättning men det beror som sagt på omständigheterna, om det är ett partyhotell eller det utlovas lugn, har de regler om tystnad vid viss tid o.s.v. men man kan inte räkna med hjälp efteråt, man måste påtala fel på plats.
Omöjligt att ge bättre svar utan att vara på plats själv.
Av Lena47
13 juli 2017 22:28
Citerat från Floridasidan:
Hämnd är kanske inte det bästa, slutar väl med att det är ni som blir vräkta :(

Självklart kan man klaga och kanske få ersättning men det beror som sagt på omständigheterna, om det är ett partyhotell eller det utlovas lugn, har de regler om tystnad vid viss tid o.s.v. men man kan inte räkna med hjälp efteråt, man måste påtala fel på plats.
Omöjligt att ge bättre svar utan att vara på plats själv.
Självklart inte. Jag är vuxen. Ny erfarenhet i livet....och vi har trots allt en trevlig resa.
Hotellet är inte utmålat som något annat än ett familjehotell. Det är ju inte hotellet det är fel på utan familjen under oss där en vuxen mamma inte har normala sociala koder
13 juli 2017 23:24 (redigerad)
Citerat från Lena47:
Citerat från Floridasidan:
Hämnd är kanske inte det bästa, slutar väl med att det är ni som blir vräkta :(

Självklart kan man klaga och kanske få ersättning men det beror som sagt på omständigheterna, om det är ett partyhotell eller det utlovas lugn, har de regler om tystnad vid viss tid o.s.v. men man kan inte räkna med hjälp efteråt, man måste påtala fel på plats.
Omöjligt att ge bättre svar utan att vara på plats själv.
Självklart inte. Jag är vuxen. Ny erfarenhet i livet....och vi har trots allt en trevlig resa.
Hotellet är inte utmålat som något annat än ett familjehotell. Det är ju inte hotellet det är fel på utan familjen under oss där en vuxen mamma inte har normala sociala koder
Det är ju inte det det handlar om utan om det kan anses förstöra semestern så mycket att man bör få ersättning eller hjälp.

Vi har haft riktigt störande grannar, t.ex folk som vandrat fram och tillbaka nästan dygnet runt ovanför, vilket nog varit mer enerverande än skrik och musik, vi har dessutom på samma resa upplevt grannar som började sin trädgårdsfest precis bredvid oss vid midnatt och höll på till sjutiden på morgonen, vi har dock inte klagat.
14 juli 2017 11:08
While we're sharing... När vi var på Tobago hade vi ett par i rummet bredvid som "gillade varandra" väldigt mycket och extremt högljutt. Karl'n var dessutom eeeextremt uthållig såååå... Ooookey... Sååååatteeeh...

Howdy neighbour!

:-D
14 juli 2017 12:47
Citerat från Robbowan:
While we're sharing... När vi var på Tobago hade vi ett par i rummet bredvid som "gillade varandra" väldigt mycket och extremt högljutt. Karl'n var dessutom eeeextremt uthållig såååå... Ooookey... Sååååatteeeh...

Howdy neighbour!

:-D
Haha, ja den känner man igen, i Las Palmas hyrde vi lägenhet, man kunde ställa klockan efter paret ovanpå, Hon kom hem från jobb, en halvtimma senare kom han hem, då satte det igång ganska punktligt, sen vid läggdags var det tid igen, Si si ,aqui aqui, knirr knarr........men klaga nja, knappast :-)
Av Lena47
15 juli 2017 08:46
Vi har pratat med hotellet och de bekräftar att det är stora problem med delar av den grupp den här kvinnan reser med. De har flera gånger sagt till och för ett tag sen slogs en journalist från denna förening med en hotellgäst som sa till om ljudnivån. Barnen lämnas själva i polen o föräldrarna går ner på stan. De beklagar men hotellet är fullt och inga rum finns. De bad mig kontaka ving som totalt slår i från sig. Såklart.... nåja vi har haft en skön resa ändå men det dröjer nog 20 år till innan jag tar en charter igen!
15 juli 2017 11:19
Citerat från Lena47:
Vi har pratat med hotellet och de bekräftar att det är stora problem med delar av den grupp den här kvinnan reser med. De har flera gånger sagt till och för ett tag sen slogs en journalist från denna förening med en hotellgäst som sa till om ljudnivån. Barnen lämnas själva i polen o föräldrarna går ner på stan. De beklagar men hotellet är fullt och inga rum finns. De bad mig kontaka ving som totalt slår i från sig. Såklart.... nåja vi har haft en skön resa ändå men det dröjer nog 20 år till innan jag tar en charter igen!
Vad är det för idioter som har hotellet. Polis tillkallas vid misshandel, störande gäster kastas ut.
Ving bör ni kräva ersättning av och gå till ARN om ni inte får något, bara för sakens skull.
Varför ska man betala för deras tjänster om de inte vill hjälpa till? Charter har överlevt sig själv!
Av Lena47
15 juli 2017 12:11
Jag hade uppskattat om ving informerat att störande ljud kan förekomma. Ungefär som när man varnar/ upplyser om att det ligger utmed en stor väg eller brevid ett discotek.
Hotellägaren är bra och de försöker prata med dem. Att de ändå tar emot den här norska föreningen som det handlar om är nog att de helt enkelt genererar i en del inkomster. Majoriteten av gruppen är säkert också normal, men de är ju inte de som utmärker sig.
15 juli 2017 13:57
Citerat från Lena47:
Jag hade uppskattat om ving informerat att störande ljud kan förekomma. Ungefär som när man varnar/ upplyser om att det ligger utmed en stor väg eller brevid ett discotek.
Hotellägaren är bra och de försöker prata med dem. Att de ändå tar emot den här norska föreningen som det handlar om är nog att de helt enkelt genererar i en del inkomster. Majoriteten av gruppen är säkert också normal, men de är ju inte de som utmärker sig.
Man kan säga att de hellre tar att andra gäster vantrivs än håller ordning p.g.a att de skulle förlora lite pengar.
Kortsiktigt, då dåliga recensioner från missnöjda kunder nog kostar mer i längden även om de känner att de sitter säkert med Ving som kund. De som slåss och bråkar ska ju kastas ut eller tas omhand av polis, resten kan så klart bo kvar... Nåja var och en har sina egna gränser för vad man kan acceptera.
Av Lena47
15 juli 2017 14:08
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Lena47:
Jag hade uppskattat om ving informerat att störande ljud kan förekomma. Ungefär som när man varnar/ upplyser om att det ligger utmed en stor väg eller brevid ett discotek.
Hotellägaren är bra och de försöker prata med dem. Att de ändå tar emot den här norska föreningen som det handlar om är nog att de helt enkelt genererar i en del inkomster. Majoriteten av gruppen är säkert också normal, men de är ju inte de som utmärker sig.
Man kan säga att de hellre tar att andra gäster vantrivs än håller ordning p.g.a att de skulle förlora lite pengar.
Kortsiktigt, då dåliga recensioner från missnöjda kunder nog kostar mer i längden även om de känner att de sitter säkert med Ving som kund. De som slåss och bråkar ska ju kastas ut eller tas omhand av polis, resten kan så klart bo kvar... Nåja var och en har sina egna gränser för vad man kan acceptera.
Jo visst är det så. I vårt fall är det mest en familj som verkligheten stör oss många nätter. Och jag har valt att bita ihop ändå då det ändå inte funnits andra rum att byta till och sista nätterna varit lite bättre. Troligen har de pratat med dem.