Dag för dag: Resealbumet "Down under 2" av Bodidgeridoo

1 december 1999 - Kuala Lumpur, Malaysia
Vår resa började den 991130 och vårt stopp blev denna gången Malaysia och Kuala Lumpur. Vi ville prova på att bo lyxigt för en gång skull och med denna utsikten från hotellrummet kan man inte klaga. sen körde vi med roomservice och hela baletten. Vad som förvånade oss var att deras limousine var en vanlig mercedes Benz 260 E. Nåja här strövade vi runt och vilade ett tag innan vi fortsatte till Australien.
Kommentarer: 4 Skriv kommentar
6 januari 2000 - Australien
Här har har de lagt en strand med vit sand och palmer, det måste vara kanon för alla som bor här mitt i centrum att kunna ta sig ett dopp när de känner för det.
Så kom vi då till Brisbane och här gick vi runt i city som ni ser i bakgrunden och titade i butiker och dylikt.
10 januari 2000 - Australien
Så hade någon fyllt år så vi fixade en tårta .
Här syns våra barn och kusinerna
14 januari 2000 - Australien
Utanför Caloundra ligger en djurpark som heter Forest Glen. Här kan man köra inne på området och se djuren från bilen. Här fanns hjortar större ödlor, kängurur och så kunde man få ett foto med sig själv och en koalabjörn.Forest Glen hade fortfarande detta för turisterna men många andra djurparker har slutat med det för koalabjörnarna blir stressade av att bli nedtagna från sina träd.
16 januari 2000 - Australien
Så var vi ute en sväng och tittade. Denna bilden är tagen i Noosa nationalpark, här kunde man välja olika banor att ströva runt i .Det finns vilda koalor här och en del större ödlor.Men vilka vyer man har här över havet . Ibland kunde man se Delfiner hoppa där ute.
20 januari 2000 - Australien
Så såg vi dem då vilda kängurur, dessa har sitt tillhåll vid en skola så de är väl bevakade, Man kan undra hur länge det dröjer innan dessa vant sig vid människor och blir tama.
Ja här ser ni grabbens favoritsysselsättning och här nere fiskade han så fort han fick tillfälle till det.Det blev så klart napp också då och då.
24 januari 2000 - Australien
Så här var utsikten från vårt hotellrum.
Tangalooma är en ö utan för Brisbane. Båtfärden ut dit tog 1 timme och 15 minuter.
25 januari 2000 - Australien
En bit från hotellet låg de gamla skeppsvrak ,13 stycken var de. De hade förlist en gång i tiden och nu låg de här och rostade upp.Här gick stor fisk och haj tillhörde en av dem.
26 januari 2000 - Australien
Vi åkte med en tur till Blue lagoon ja det är den sjö ni ser på bild, vi hade nog väntat oss en annan vy med tanke på namnet . Det sades att man föryngrades med x antal år om man badade här. Ja det stämde säkert för man har ju inte åldrats en dag sedan dess.HaHa.
Kommentarer: 2 Skriv kommentar
Ungarna gick längs stranden och såg en massa stjöstjärnor som spolats upp på land . Då många levde kastade de i så många de kunde igen.
27 januari 2000 - Australien
Får nog visa den andra hälften av familjen med för rättvisans skull.
Denna kväll fick vi chansen att mata vilda delfiner. Echo, Nari, Fred, Tinkerbell, Bess. Shadow, Rani och Bobo hette de delfiner som kom in här på kvällen. Det var inte alltid alla kom men de flesta var här denna kväll.
Kommentarer: 4 Skriv kommentar
2 februari 2000 - Sydney, Australien
Sydney here we come.
Vi hade turen att åka med en pojkvän till min systerdotter då han skulle hem. Omkring hundra mil körde vi och då passade vi på att kolla ställen som surfers paradise på guldkusten.
Här finns också en bro som heter Gateway där man satt upp bevakningskameror p.g.a. de många självmord som hänt där.
4 februari 2000 - Sydney, Australien
Sydney oj oj detta var en stad med puls. Här hände grejor hela tiden som en dag när vi var ute och gick kom ett gäng cyklister 6-700 stycken cyklandes mitt i city och hindrade bilisterna i dess framfart. Detta gjorde de för att demonstrera mot alla olyckor som hände dem. De ville ha en cykelbana helt enkelt. Artister som mannen på bild fanns det gott om. För en liten slant dansade han .
6 februari 2000 - Australien
Darling Harbour en underbar plats. På kvällarna körde de filmvisning på en vattendimma som de skapade av sprinklers. Ganska så häftig upplevelse. Här fanns också Sega world,The wolds biggest screen 16 meter hög och 28 meter bred. massor av godis och glassbutiker,Akvarium med alla sorters fiskar som,hajar rockor o.s.v. ungarna gillade detta ställe lika mycket som vi.
8 februari 2000 - Australien
Då det var os i Sydney 2000 var man ju tvungen att ta denna bild.
Vi var också ute och tittade på os byn och alla de hus som var uppbyggda till de tävlande och deras familjer.
Dessa hus skulle säljas som vanliga bostäder efter att os var avklarat.
9 februari 2000 - Australien
Vi gjorde ochså en utflykt till Canberra och fick se parlamenthuset ja detta är det gamla och när vi var där stod det tomt. Aborginerna en del av dem demonstrerade utanför det sades att de ville ta över byggnaden men då skulle de förstöra allting där. Det är synd att se dem leva och bo i kojor och i gamla husvagnar. Detta är inget som landet kan vara stolta över.