Woodburry Common Outlet?

12 juli 2010 09:26
Visningar: 4354
Hej!

Vi åker till NY snart - mindre än två månader - och är ska vara där i 6 dagar. Vi hade en tanke på att åka ut till en Outlet och då främst Woodburry - som jag har hört så mycket om. Men efter lite mer eftertanke så funderar vi på om det är värt det? Eftersom vi ändå har så få dagar.

Är det någon som har varit där och har någon åsikt? :)
Är det värt att lägga en hel dag på det?

/Alexandra
Av Peter_o
12 juli 2010 10:34
Det beror helt på hur intresserad just du är av att handla, och kanske tjäna några dollar.

Men om du delar resans totalkostnad med 6 så ser du vad du bör tjäna för att det ska vara ekonomiskt lönsamt.
Eftersom det knappast räcker med 6 dagar för att 'göra' Manhattan så tycker jag du ska stanna där denna (första?) gång. Besök i stället outlet Centry 21 nere vid Ground Zero http://www.c21stores.com/

/PeterO
12 juli 2010 10:38
Det är första gången i NY ja. och egentligen så älskar jag att shoppa - men jag betalar inte dyra pengar bara för att hänga inne i malls... :)
Så vi får se vad som händer - men ska absolut ta en sväng på Century 21.

Tack för tipset!
Av Tango
13 juli 2010 10:33
Tycker att du inte ska lägga tid på att åka på någon outlet utanför manhattan. Dels så är 6 dagar rätt kort tid om du är i New york för första gången och vill se lite av manhattan, och dels så kan du göra väldigt bra fynd där. Sommar rean kanske är slut när du åker , men om inte så räcker den gott och väl!
Forever 21 och century 21 är två bra varuhus .
Av Mariat
14 juli 2010 22:18
Forever 21 och century 21 är billigt, men forever 21 har jättefina och billiga kläder, men det är bara deras egna märken. Century 21 har visserligen en del märkeskläder men är relativt omodernt.... Woodbury är sååå värt det om du är minsta lilla shopping glad. Resan tar inte jättelång tid och du kan köpa bussbiljett fram och tillbaka på typ times square, men räkna med att du behöver en hel dag i Woodbury. Det är riktigt billigt och de har riktigt bra kläder. Massor av små villor, en för varje märke. Köpte tex Guess jeans och DKNY jeans för 200-300 kr och min kille köpte ralf lauren och hilfiger piketröjor för max 200 kr styck. Men visst, allt är en fråga om prioritering.... vi hade 10 dagar i NY och jag kände definitivt inte att jag slösade en dag på Woodbury, jag hann se det jag ville, även om jag garanterat kommer återvända då det finns så ofantligt mycket att göra i NY.

Ett litet och väldigt enkelt tips är att tänka igenom hemma vad ni vill se och se till att göra allt i samma område samma dag, istället för att åka kort och tvärs över stan... på så sätt hinner man med mycket mycket mer.

// Maria
Av Hkn
21 juli 2010 18:45
Nej, Woodbury är inte värt att lägga en hel dag på, när du har så få dagar i NYC. Jag skulle inte överväga turen ut dit ens när dollarkursen är relativt snäll (som idag, 21 juli: 7,36 SEK för en USD). Men det är klart... du kanske älskar att shoppa? .-)

Frågar du mig är Woodbury relativt svåröverskådligt. De olika butikerna har också väldigt varierande kvalitet på 'erbjudandena'. Det är ju ingen renodlad factory outlet utan en köpstad dit varumärkena skeppar udda kollektioner och sådant som inte kan säljas genom deras vanliga kanaler.

- En intressant butik i Woodbury är annars Sony-butiken, där man säljer oanvända grejor som sålts en gång tidigare; typ julklappar där kartongen öppnats en gång men som sedan returnerats – kolla efter 'Refurbished products' – de har testats och kollats av folk på Sony innan de säljs.

- Udda kollektioner och liknande finns ju även på Century 21; ligger vid 22 Cortlandt St. intill Ground Zero (där går att göra fynd även om där är väldigt, väldigt, väldigt rörigt).

Mina two cents.

:: h ::
22 juli 2010 10:41
Ålskar du att shoppa snorbilligt och att göra fynd så skall du så klart åka dit! Älskar du att shoppa så kan du stanna på Manhattan. Det beror ju på vad din plånbok (och resväska) säger.
Om Shoppingen är i närheten av den på Premiumoutlet i Orlando så behöver du bara ta med kläderna du går och står i - sen kan du fylla resväskan med resten.

Som Hkn skriver ovan så är utbudet begränsat. Det finns många många märken, men få varianter av varje. Men om det är viktigare för dig att det är ett märke än att det är det senaste så kommer du att shoppa ihjäl dig! :D

Om du nu bestämmer dig för att åka - kolla in rabattkuponger och ev medlemsregistreringar på deras hemsida för ytterligare rabatt.

PS Överväg alternativen som du fått tips om i tråden. De kanske räcker.
22 juli 2010 10:51
Ni känns rätt eniga! :)
men vi får väl se hur det känns när vi väl är på plats i NY - vi kanske känner att vi hinner eller så gör vi det inte - och då är det ju inte hela världen!
Har hört många olika budskap nu - både här och från kompisar så man blir alldeles förvirrad! :)
Men jag är ju en shoppingälskare - så vi får väl se!

Tack för alla svar i alla fall! :)
25 juli 2010 12:09
Vore kul om du återkom till tråden och berättade hur du gjorde - och om du gjorde fynd ;)
Av Elsat
23 jan. 2011 18:05
Hej!

Läste diskussionen ovan.Jag ska åka till New York på påsklovet och undrar hur det gick för dig med shoppingen. Nu är det ju så billigt i USA, så shoppa vill jag givetvis göra. Vi ska bo på Manhattan. Har du några shoppingtips? Butiker eller speciella märken som är prisvärda?

Hälsningar Els-Marie