Weekend i slutet av april i Europa alt. Marrakech

Av Jahnna
2 jan. 2015 12:31
Visningar: 683
Hej alla ni kloka resvänner! =)

Ska åka på weekend med sambo och mina föräldrar i slutet av april eller i maj. Nu är frågan var ska vi åka? Vi vill kunna bo relativt centralt utan att behöva betala 1000 kr natten. Vi tycker om att se saker, njuta av god mat och shoppa lite så klart. Men då jag är student så vill vi åka någonstans där man inte blir ruinerad. Så var ska vi åka?

Våra alternativ är: Amsterdam, London, Paris, Rom, Prag, Budapest, Madrid, Barcelona, Dublin, Edinburgh och Marrakech
Av Bergabo
2 jan. 2015 20:50
Jag kan inte objektivt belysa Dina alternativ. Jag har besökt alla dessa städer flera gånger utom en -
Marrakech, men om en vecka hoppas jag vara där...... och jag är mycket sugen.....
Det exotiska, magiska, sagolika, osannolika, det icke förväntade...... hoppas jag finna på torget/marknadsplatsen Jemaa el-Fnaa.....
Winston Churchill älskade Marrakech, ville visa sin pärla, ville göra sina vänner delaktiga i stadens skimmer/färger, guidade Roosevelt, de Gaulle.. , hans hotell - Mamounia - har bar/rum/svit som ännu bär hans namn...
Sorry, kan inte belysa Dina efterfrågade "prislappar", så hoppas Du får flera svar....
Av Evoline
2 jan. 2015 21:09
Warszawa, Amsterdam, Budapest, Prag , Barcelona är billigt och bra tycker jag.
London, Paris och Rom är lite dyrare.
De andra ställen har jag inte vart på.
Av Jahnna
3 jan. 2015 01:22
Bergabo: Var i Marrakech för ett par år sen, det var magiskt. Hoppas du kommer tycka om det. =)

Evoline: Var i Barcelona i somras tyckte det var ungefär samma priser som här. Men kommer gärna i kontakt med de mer prisvärda delarna av staden. Warszawa är inte ett alternativ för oss denna resa, kanske en annan gång. =)
3 jan. 2015 01:46
Tycker ni skall pröva Marrakech.En helt fantastisk annorlunda stad som som jag besökt några gånger,senast för två år sedan.