Visum Filippinerna.

9 nov. 2015 23:24
Visningar: 442
Hej!

Jag ska åka till filipinerna den 1 januari (kommer fram den 2) och stanna tills den 8 mars... vilket om jag räknat rätt innebär att jag kommer vara i landet i 66 dagar...

Jag blir inte klok när det gäller visum! Är det ngn som vet om och hur det går att söka på plats i filipinerna eller om man ska söka hemifrån. ... då om jag har fattat rätt så ska man skicka ett brev (?) Till en filipinsk ambassad i Norge?

Vore mer än tacksam om ngn hade svar! / H
Av Debbi
7 dec. 2015 00:49
Det går att köpa visum på plats. Har för mig att det är Max 59 dagar då.
Av Spdlr
29 dec. 2015 17:52
Man kan förlänga visumet på plats med två månader åt gången, i upp till 16 månader. Men i den första förlängningen räknar man med de 30 dagar du fick automatiskt vid inresan, så då får du 29 dagar extra. Totalt 59 dagar, alltså. När de 59 dagarna är på väg att ta slut, ansöker du om en ny period. Görs på särskilda kontor, vill man förlänga första gången går det att göra i s m ankomsten/flygplatsen i Phils. Man kan visa upp en returflight via prel.bokad biljett med nåt reseföretag, t ex Ticket, och få en s k 'itinerary' att printa ut, den brukar räcka som utresebevis, även om den inte är betald som elektronisk biljett.